اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سقوط آزاد محبوبیت صدر اعظم آلمان

محبوبیت اولاف شولتز در مقام صدراعظمی آلمان شدیدا سقوط کرده و یک رکورد جدید را ثبت کرده است.

سقوط آزاد محبوبیت صدر اعظم آلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نوشته خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید که روز یکشنبه انتشار یافت حاکی از آن است که حدود دو سوم آلمانی ها از عملکرد اولاف شولتز به عنوان صدر اعظم کشورشان و دولت ائتلافی شکننده‌ای که او تشکیل داده ناراضی هستند.

اولاف شولتز بعد از آن که در دسامبر 2021 در مقام صدر اعظمی آلمان جانشین آنگلا مرکل شد، تا کنون بحران‌های متعددی را تجربه کرده است.

نظرسنجی جدیدی انجام شده از سوی شرکت «اینسا» برای نشریه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» نشان داد تنها 25 درصد از آلمانی‌ها معتقدند که اولاف شولتز، سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان، عملکرد خوبی در صدر اعظمی دارد. این رقم نسبت به رقم 46 درصدی که در ماه مارس برای محبوبیت اولاف شولتز در این سری نظرسنجی‌ها ثبت شد، شدیدا کاهش نشان می‌دهد.

در این نظرسنجی 62 درصد آلمانی‌ها معتقدند که اولاف شولتز که در زمان رهبری آنگلا مرکل در آلمان در مقام معاون صدر اعظم خدمت می‌کرد، عملکرد بدی دارد که در این بخش نیز او رکورد جدیدی را در مقایسه با رقم 39 درصدی که در نظرسنجی ماه مارس ابراز شد، ثبت کرده است.

از جمله بحران‌هایی که شولتز از زمان تصدی صدر اعظمی آلمان با آنها مواجه شده جنگ اوکراین، بحران در بخش انرژی، تورم شدید و در ماه‌های اخیر نیز خشکسالی بوده‌اند. این بحران‌ها سبب شده آلمان که عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا را یدک می‌کشد در آستانه گرفتار شدن به رکود اقتصادی قرار بگیرد. منتقدان شولتز او را متهم به بی کفایتی در رهبری آلمان کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی، حمایت آلمانی‌ها از حزب سوسیال دموکرات تنها 19 درصد بود در حالی که این حزب در انتخابات فدرال سال گذشته میلادی 25.7 درصد رای کسب کرده بود.

حدود 65 درصد آلمانی‌ها هم از عملکرد ائتلاف سه حزبی فعلی حاکم بر این کشور ناراضی‌اند در حالی که در نظرسنجی ماه مارس 43 درصد ناراضی بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول