اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افرادی که چاه‌ خود را برای تأمین آب مردم قرار دهند حمایت می‌شوند

استاندار همدان گفت: از کسانی که چاه‌های خود را برای جبران کمبود آب شرب مردم شهر همدان، داوطلبانه در اختیار شرکت آبفا استان قرار می‌دهند، حمایت خواهد شد.

افرادی که چاه‌ خود را برای تأمین آب مردم قرار دهند حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای آب استان که با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، الماس‌وندی معاون وزیر نیرو و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه انتقال آب به همدان، از سال ۸۳ با سفر رهبر معظم انقلاب به همدان تصویب و قرار شده تا سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد؛ این‌ در‌ حالی است که در سال ۱۴۰۰ با آغاز به کار دولت سیزدهم، این پروژه ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به فکر تامین آب پایدار برای همدان است گفت: با پیگیری‌های انجام شده و به دستور رئیس جمهور، اعتبار ویژه‌ای برای این کار اختصاص یافته است. 

استاندار همدان افزود: طی چندماه اخیر، وزارت نیرو، در‌ راس آن وزیر نیرو، معاونین و همچنین آب‌منطقه‌ای و شرکت آبفا، اقدامات و فعالیت‌های خوب و موثری در راستای پیشبرد پروژه آبرسانی به شهر همدان داشته‌اند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهر همدان، طی چهار ماه اخیر در دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ سال در دولت‌های قبل بوده است و تقریبا در‌ مراحل پایانی کار قرار دارد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان از سال ۸۶ تا ۱۴۰۰، تقریبا حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت گفت: در سفر وزیر نیرو به استان و بازدید از پروژه انتقال آب به همدان، مقرر شد تا یک جدول زمان‌بندی شده از اقدامات باقی مانده برای پروژه آبرسانی، مشخص شود. 

وی با بیان اینکه با توجه به بازدیدهای میدانی وزیر نیرو، طی چند هفته آینده، فاز اول انتقال آب به همدان تکمیل خواهد شد اظهار کرد: در روزهای اخیر، شاهد افت فشار در‌ مخازن آب شهر همدان بودیم و ضرورت دارد که از مصرف بی‌رویه آب پرهیز شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه خویشتن‌‌داری و همکاری مردم در این چند روز قابل تقدیر و تشکر است گفت: مجموعه مدیریتی آب‌منطقه‌ای و شرکت‌ آبفا در استان به صورت شبانه‌روز، تلاش می‌کنند تا هرچه‌ سریع‌تر، پروژه آبرسانی به شهر همدان به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه برخی از کشاورزان استان در راستای همبستگی و هم‌یاری، برخی از چا‌ه‌های آب را در اختیار شرکت آبفا قرار داده  تا کمبود آب مردم همدان جبران شود اظهار کرد: از کسانی که حاضرند به صورت داوطلبانه چاه‌های خود را برای تامین آب شرب مردم همدان اختصاص دهند، حمایت خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد گفت: هلال احمر در محلاتی که تهیه آب معدنی برای آنها سخت بوده، توانسته به صورت گسترده و چشم‌گیر بسته‌های آب معدنی را بین مردم تقسیم کند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول