اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مسجد، میراث پیامبر (ص) برای مسلمانان است

امام جمعه مشهد گفت: مسجد به‌عنوان میراث گران‌قدر پیامبر اکرم (ص)، همواره سرمنشأ بروز جریانات ضداستکباری و ضداستعماری بوده است.

مسجد، میراث پیامبر (ص) برای مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی که عصر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، گفت: فرهنگ حضور در مساجد، میراث گران‌قدر پیامبر اکرم (ص) برای مسلمانان است.

وی تاکید کرد: اینکه امروز بنام روز مساجد نام‌گذاری شده، به این خاطر است که مسجدالاقصی ۵۳ سال قبل به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و اگرچه از این نمونه‌ها در تاریخ ننگین حیات نامشروع رژیم صهیونیستی فراوان است اما فلسفه نام‌گذاری این روز به این نام، این است که مسلمانان توجه داشته باشند که مسجد به‌ عنوان یک مبدأ مثبت و سازنده، از زمان پیامبر (ص) سرمنشأ بروز همه جریانات ضد استکباری و ضداستعماری بوده و به همین خاطر، نابود کردن مساجد از نظر فیزیکی و معنوی به‌ عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار دشمنان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باید در اداره مساجد به سیره پیامبر اکرم (ص) اقتدا کرد افزود: همان‌طور که حضرت در مدت ۴ روز مسجد قبا را با حداقل امکانات ساخت و ۳۱۳ نفر مسلمان را به‌گونه‌ای تربیت کرد که در جنگ بدر، در موضع ضعف مطلق قرار داشتند، اما به برکت ایمانی که محصول کار فرهنگی پیامبر (ص) بود، بر لشکر هزار و ۸۰۰ نفره و مجهز کفار پیروز شدند. این موضوع، مصداق فرهنگ و برکت مسجد است.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر ضرورت ارتباط مستمر مرکز رسیدگی به امور مساجد با ائمه جماعات گفت: ممکن است در برخی مساجد بر اساس فضای فرهنگی و اجتماعی محله، ائمه جماعات از اینکه باید تمام زندگی خود را در راستای توجه و رسیدگی به مشکلات مردم محله صرف کنند، حالت فرسودگی بر آنان مستولی شود. اینجاست که مرکز رسیدگی به امور مساجد باید زمینه‌ساز تقویت و تحکیم اراده آنها باشد.

انتهای پیام/ 70085

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول