اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اعضای هیئت‌رئیسه تفحص از دریاچه ارومیه انتخاب شدند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه تفحص از دریاچه ارومیه خبر داد.

اعضای هیئت‌رئیسه تفحص از دریاچه ارومیه انتخاب شدند

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز یکشنبه (30 مرداد) این کمیسیون گفت: در این جلسه اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه مشخص شدند.

وی افزود: در این جلسه، روح‌الله متفکر آزاد نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر با اتفاق آراء رئیس و جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به عنوان نایب رئیس اول و جعفر راستی نماینده مردم شبستر به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد: سمیه رفیعی نماینده‌ مردم تهران و روح‌الله حضرت‌پور نماینده مردم ارومیه نیز به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

اعظمی اضافه کرد: وحید جلال‌زاده نماینده مردم ارومیه نیز به عنوان سخنگوی هیئت تحقیق و تفحص از دریاچه ارومیه انتخاب شد.

وی با اشاره به حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: قوانین دست و پاگیری وجود دارد که برای صدور اسناد کشاورزی مانع تراشی می‌کند؛ طبق قانون، اراضی بالای 4.5 هکتار زراعی است و 3.5 هکتار جزو باغات محسوب می‌شوند و برای زمین های کوچک تر از این مقدار امکان صدور سند وجود ندارد که این مسئله یکی از مشکلاتی است که وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه اگر کشاورزی، باغی کمتر از 3.5 هکتار داشته باشد، برایش سندی صادر نمی‌شود، گفت: از مجموع 18 میلیون هکتار اراضی کشاورزی حدود یک میلیون هکتار سند دارند، این مسئله یکی از مشکلات کشاورزهاست که باعث می شود سند قولنامه‌ای، دستی و محلی در اختیار کشاورزان باشد، که این موضوع علاوه بر ایجاد مشکل برای کشاورزان سبب تشدید زمین‌خواری و کوه‌خواری شده است.

ساردویی تصریح کرد:‌ چنانچه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و امور اراضی با هم مذاکراتی داشته باشند، می‌تواند در حل و فصل این مسائل موثر باشد.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، رئیس دانشگاه آزاد در جلسه کمیسیون حاضر شد و در مورد چالش‌های بخش کشاورزی، تربیت دانشجو و مهندسی مهارت‌محور و نیز انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی با توجه به حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد بحث و بررسی و قرار شد از پایان امسال، حداقل 50 درصد پایان نامه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی برای حل و فصل مسائل کشاورزی صورت گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تشریح کرد: پیشنهاد شد دانشجویانی که در بخش کشاورزی پذیرفته می‌شوند، پس از  گذراندن دوره های علوم پایه کار عملی و اجرایی را آغاز کنند.

وی افزود: یکی از پیشنهادات دیگر این بود که کارشناسان کشاورزی مثل گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی همراه با دریافت حقوق طرح بگذرانند، البته قرار شد جلسه ای مشترک با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهشی وزارت علوم و معاون فناوری ریاست جمهوری در مورد مسائل و مشکلاتی که کشور با آن مواجه است تشکیل شده، مشکلات را بحث و بررسی کرده و راهکار مشترکی پیدا کنند تا  کشاورزی را از این وضعیت خارج کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه کمیسیون مصوبه‌ای نداشتیم و صرفا قرار شد جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان منابع طبیعی و جنگلداری و سازمان امور اراضی و کمیسیون فرهنگی (در مورد بحث ارث) تشکیل شود و در مورد این موضوع راهکاری پیدا کنند و اگر خلأ قانونی وجو د دارد در دستورکار مجلس قرار گیرد و به صحن علنی ارجاع شود.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول