اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۱۷ هزار میلیارد تومان دستاورد سفر رئیسی به کردستان/ افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان طرح در هفته دولت

استاندار کردستان گفت: در سفر رئیس جمهور ۱۸۹ مصوبه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مجموعه‌های عیر دولتی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

۱۷ هزار میلیارد تومان دستاورد سفر رئیسی به کردستان/ افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان طرح در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: به واسطه مرام و منش و اخلاقی که شهیدان رجایی و باهنر در خدمتگزاری به مردم داشتند به عنوان شاخص دولتمردان شناخته می‌شوند و ایام شهادت آنها هفته دولت نامگذاری شده است.

وی گفت: اگر در نظام اسلامی کارگزاری مسؤولیتی بر عهده می‌گیرد و مدیری اختیاری می‌پذیرد و فردی برای جایگاهی در دولت منصوب می‌شود باید شهیدان رجایی و باهنر را شاخصی برای حرکت خود تلقی کنند.

استاندار کردستان سفر رئیس جمهور به کردستان را سفری پر از خیر و برکت عنوان کرد و افزود: در این سفر تلاش شد به شیوه‌های مختلف و اتخاذ رویکردی مبنی بر تحلیل سفر استان‌های دیگر، ظرفیت‌هایی برای کردستان ایجاد شود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: سهم کردستان نسبت به بسیاری از استان‌های کشور در سفر رئیس جمهوری بیشتر بوده است.

وی اذعان کرد: در سفر رئیس جمهور ۱۸۹ مصوبه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مجموعه‌های غیردولتی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام با اعتبار ۱۷ هزار میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

استاندار کردستان یادآور شد: در زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، زیرساخت‌های حمل و نقل، تکمیل سدهای استان، اجرای شبکه‌های انتقال و پایاب سدها، بخش‌های مختلف کشاورزی، عمران شهری و روستایی و بهداشت و درمان پروژه‌های مختلفی تعریف شده است.

زارعی‌کوشا در ادامه خبر داد: تکمیل مدارس روستایی و سنگی و نیمه‌تمام، تکمیل خانه‌های بهداشت روستایی، مراکز درمانی و بیمارستانی، تکمیل تالار مرکزی سنندج، فرودگاه سقز، کریدور شمال به جنوب، ساخت بیش از یک هزار واحد مسکن محرومین و راه‌آهن همدان سنندج بخشی از مصوبات سفر رئیسی به کردستان است.

وی اعلام کرد: برای ۲۸۷ طرح تولیدی خدماتی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات و ۵۵۰ میلیون یورو برای پتروشیمی تسهیلات ارزی مصوب شد ضمن اینکه یک هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان به سهم استان در پرداخت تسهیلات ازدواج اضافه شد.

استاندار کردستان همچنین گفت: طرح گسترش تایر رازی، طرح اسب آهنین، پسماند در شهرهای مختلف استان، مجتمع فولاد زاگرس و راه‌اندازی هواپیمایی بومی به عنوان یکی از زیرساخت‌های نیاز استان، از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان است.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: در طول ۸ سال تنها ۲۲ میلیارد تومان سهم استان از حقوق دولتی معادن به کردستان عودت داده‌اند که با درخواست از رئیس جمهور، تصویب شد ۱۵ درصد حقوقات دولتی معادن به کردستان برای اجرای زیرساخت‌ها برگشت بخورد.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در ۱۰ شهرستان استان کردستان یکی دیگر از مصوبات این سفر بود که ما اکنون پیگیر این سرمایه‌گذاری‌ها هستیم که در چند سال آینده یک جهش خیلی خوب در تولید، اشتغال‌زایی و خلق ثروت ایجاد خواهد کرد. 

استاندار کردستان در ادامه صحبت‌هایش به پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی هفته دولت اشاره و اظهار کرد: در کردستان ۵۹۱ طرح آماده افتتاح و کلنگ‌زنی داریم که سه هزار و  ۱۳۶ میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه و پیش‌بینی شده است.

به گفته زارعی‌کوشا، ۴۸۱ پروژه عمرانی و اقتصادی بخش دولتی و یا با مشارکت بخش خصوصی با ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان هفته دولت در این استان افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: اصرار داریم که کلنگ‌زنی‌های نمایشی نداشته باشیم و یا طرح‌ها به معنای واقعی افتتاح شود و منفعت آنها به مردم برسد.

استاندار کردستان یادآوری کرد: در زمانی که به استان آمدم، مشکل آب شرب بانه یکی از چالش‌های مهم بود که با اقدامات خوبی این چالش برطرف شد هر چند مشکلاتی در برخی نقاط روستایی داریم اما به جد دنبال می‌شود.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: شعار دولت فسادستیزی است و آنچه رئیس جمهور به دولتمردان تاکید کرده‌اند که ریشه‌ها و زمینه‌های شکل گیری فساد را از بین ببریم، از تلخ کردن کام مردم با این موضوعات پرهیز می‌کنیم ضمن اینکه برای از بین بردن رابطه‌ها و زمینه‌های فساد در استان تلاش می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتصابات در استان، اضافه کرد: مدعی نیستیم تمام انتصابات ما بدون نقص بوده است اما در حد مقدورات و نیازهای استان انجام شده و تا جایی که امکان داشته، تلاش کرده‌ایم از اشتباهات دور شویم.

استاندار کردستان افزود: شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی همکاری خوبی با دستگاه اجرایی دارد و این به سالم سازی اداری کمک می‌کند.

به گفته زارعی‌کوشا، آب سنندج هم از چالش‌های جدی و درخواست‌های مردمی بود که پروژه انتقال آن به کندی پیش می‌رفت اما با دعوت وزیر نیرو به استان و فعالیت‌های گسترده در بهمن و اسفند سال گذشته پیشرفت فیزیکی آن به ۳۶ درصد رسید و اکنون به بالای ۸۶ درصد رسیده است.

وی یادآوری کرد: تلاش می‌کنیم به وعده‌ای که در خصوص اتمام پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج داده‌ایم، عمل کنیم و در آخر شهریور و یا روزهای اول مهرماه به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول