اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۹۴ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور تحصیل می‌کنند

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود ۹۴ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور وجود دارد و این تعداد دانشجو سلایق مختلفی دارند و شاید خیلی از آن‌ها ورزش را در اولویت برنامه‌های خود در نظر نگرفته باشند و ما هم سعی می‌کنیم بسته به سلایق افراد، بسترهای متنوعی را فراهم کنیم.

۹۴ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،  هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم افتتاحیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر شاهد و ایثارگر در دانشگاه صنعتی‌اصفهان اظهار داشت: انتخاب دانشگاه‌ های اصفهان و صنعتی‌اصفهان برای برگزاری این المپیاد تجربه جدیدی بود‌ و وقتی صحبت از برگزاری المپیاد ورزشی می‌شود، ذهن‌ها به سمت سالن‌های ورزشی می‌رود، اما با برگزاری این المپیاد در فضای دانشگاهی کار متفاوتی انجام شد.

وی افزود: در المپیاد‌های فرهنگی‌ورزشی، همدلی یک اصل است و رقابت ورزشی در مرحله بعدی مورد توجه قرار می‌گیرد اما امروز زمانی که در حال تماشای مسابقات تنیس‌روی‌میز، فوتسال و والیبال بودم سطح مسابقات را در حدی دیدم که فکر می‌کنم تعدادی از ورزشکاران فرصت حضور در تیم‌ملی دانشجویان را داشته باشند.

داداش‌پور با بیان این نکته که حدود ۹۴ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: طبیعتا این تعداد دانشجو سلایق مختلفی دارند و شاید خیلی از آن‌ها ورزش را در اولویت برنامه‌های خود در نظر نگرفته باشند و ما هم سعی می‌کنیم بسته به سلایق افراد، بسترهای متنوعی را فراهم کنیم.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در سال جاری دو جشنواره دیگر برای در‌بر گرفتن همه سلایق برگزار خواهد شد که در بهمن ماه جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی در دانشگاه هنر تهران برگزار خواهد شد و در نهایت جشنواره شهید سلیمانی نیز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار و از برترین‌های در حوزه‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: جهاد و مبارزه برای بهبود شرایط کشور در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی ادامه دارد؛برگزاری این رویدادها فرصتی برای گردهمایی و شناسایی بهتر یکدیگر است و فرصت کار گروهی و طرح ایده‌های مشترک در این گونه رویداد ها فراهم است و وظیفه ما و شما است که از این فرصت‌ها استفاده کنیم و من هم در کنار شما هستم و کمک می‌کنم تا این فضا به بهترین شکل مهیا شود.

سید‌علی‌محمد میر‌محمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده‌های ایثارگران، ورزشکاران و مسئولان عالی‌رتبه، چند دقیقه ای به بیان سخنان خود پرداخت.

وی دانشگاه صنعتی اصفهان را قدم‌گاه ۱۴۶ شهید بزرگوار برشمرد و اظهار داشت: در این مکان بخشی از اقتدار کشور توسط جوانان این مرز و بوم رقم می‌خورد.

به گزارش فارس، در بخش دیگر آیین افتتاحیه به یاد شهید حسن غازی از پدر این شهید بزرگوار تجلیل شد؛ این المپیاد در بخش پسران از ۲۹ تا ۶ شهریور ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، شطرنج، دوومیدانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول