اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افتتاح چهار پروژه انتقال خون در هفته دولت / افزایش ۷۰ درصدی اهدا کنندگان بار اولی

مدیر کل انتقال خون لرستان گفت: چهار پروژه انتقال خون هفته دولت در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح چهار پروژه انتقال خون در هفته دولت / افزایش ۷۰ درصدی اهدا کنندگان بار اولی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی سوری صبح امروز با اشاره به افتتاح چهار پروژ انتقال خون در هفته دولت، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۳ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های کوهدشت، پل‌دختر و سلسله، همچنین سردخانه منفی ۳۰ درجه نگهداری پلاسما شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی عنوان کرد: در لرستان تا سال ۱۴۰۰ تنها چهار پایگاه در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز فعال بودند، اما با توجه به افزایش تعداد شهرستان‌ها و جمعیت استان افزایش تعداد مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در استان ضروری بود.

مدیرکل انتقال خون لرستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های دورود، ازنا، نورآباد و بروجرد راه‌اندازی شده است.

به گفته سوری با پیگیری‌های انجام شده هفته دولت امسال ۳ پایگاه در شهرستان‌های پل‌دختر، کوهدشت و سلسله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با افتتاح پایگاه‌های که هفته دولت افتتاح می‌شود ۱۱ پایگاه انتقال خون در ۹ شهرستان استان فعال می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون لرستان همچنین به افتتاح سردخانه نگهداری پلاسما در استان اشاره کرد و گفت: سردخانه نگهداری فرآورده‌های پلاسمای خون شهرستان الیگودرز با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ واحد پلاسما، در هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

سوری بیان کرد: در حال حاضر در استان چهار سردخانه نگهداری پلاسما در شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد فعال هستند و با راه‌اندازی سردخانه نگهداری پلاسما شهرستان الیگودرز این سردخانه‌ها به ۵ سردخانه می‌رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از افزایش تعداد اهداکنندگان بار اولی خون خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدا کنندگان بار اولی خون در استان ۷۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل انتقال خون لرستان در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: خوشبختانه با فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده حضور جوانان با شرایط سنی ۱۸ تا ۳۰ سال طی ۵ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول