اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

10 میلیون مترمکعب از حق آبه وارد سیستان شده است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ میلیون متر مکعب از حق آبه هیرمند وارد سیستان شده و امیدواریم طرف افغانستانی به تعهدات خود پایبند باشد.

10 میلیون مترمکعب از حق آبه وارد سیستان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین اقدامات دولت برای رفع مشکلات آب در سیستان و بلوچستان چیست؟ گفت: بالغ بر ۱۰۰ حلقه چاه در سراسر استان حفر، لایروبی و تجهیز شده که ۱۰ حلقه چاه در حرمک است و از محل این ۱۰۰ چاه هزار لیتر افزایش آب بر ثانیه خواهد بود.

وی افزود: شیرین سازی ۱۵ هزار مترمکعب آب شیرین کن در زاهدان، ۸۱ روستا در اجرای طرح جهاد آبرسانی و سد شهری کور با مخزن ۱۰۰ میلیون مترمکعب در هفته دولت افتتاح  می شود.

وی انتقال ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب از چاه نیمه شماره چهار به سه و ۲ به یک و حفر چهار حلقه چاه ژرف با خط انتقال ۶/۶ کیلومتری یک حلقه از این چاهها از دیگر طرح های اجرا شده دولت است.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریای عمان به استان و نصب آب شیرین کن ۲۵ هزار مترمکعبی در سواحل از جمله برنامه های هفته دولت است. 

مدرس خیابانی اجرای ۸۵۰ کیلومتر خط انتقال آب شهری و روستایی را از دیگر اقدامات یکساله دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و افزود: تامین آب پایدار استان از چند مسیر شامل دریای عمان، حفر چاه، دریافت حق آبه هیرمند و توزیع آب با تانکرهای سیار در حال انجام و پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰ میلیون متر مکعب از حق آبه هیرمند وارد سیستان شده و امیدواریم طرف افغانستانی به تعهدات خود پایبند باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین یکهزار طرح با هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات ساخت ۲۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/3139/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول