اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پارک جنگلی آبیدر سنندج در آستانه بحران قرار دارد

استاندارکردستان پارک جنگلی آبیدر را موهبت و ظرفیت خدادادی در مرکز استان دانست و گفت: این موهبت خدادادی امروز در آستانه بحران قرار دارد.

پارک جنگلی آبیدر سنندج در آستانه بحران قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در جلسه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های پارک جنگلی آبیدر در سنندج، از کم کاری و سوء مدیریت در برابر این موهبت طبیعی انتقاد کرد.

وی حفظ و صیانت از پارک جنگلی آبیدر سنندج را ضروری برشمرد و گفت: این پارک به عنوان میراث ارزشمند باید برای نسل‌های آتی حفظ و حراست شود.

وی با بیان اینکه پارک جنگلی آبیدر سنندج امروز در حال مرگ تدریجی و در آستانه بحران قرار دارد، تصریح کرد: نبود متولی خاص علل اصلی بروز این بحران است در این راستا این مجموعه باید متولی خاص داشته باشد.

استاندار کردستان وظایف شهرداری سنندج و منابع طبیعی را در حفاظت و حراست از پارک جنگلی آبیدر را خطیر ارزیابی کرد و بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی تاکید کرد. 

وی همچنین مدیریت منابع آب را ضروری برشمرد و افزود: بهره‌برداری از منابع آب نباید رها شود.

زارعی‌کوشا دریاچه زریوار را یکی از موهبت‌های خدادادی مریوان عنوان کرد و افزود: تالاب زریوار به دلیل موقعیت توریستی منطقه بی نظیری برای استان محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: حوزه منابع طبیعی و محیط زیست باید نظارت درستی بر این تالاب داشته باشند و آن را بخوبی مدیریت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آبیدر نام کوهی مشرف به سنندج حدود ۲ هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع دارد و یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم سنندج است.

برخی از مکان‌های گردشگری مشهور عبارتند از کانی شفا، ماماتکه، گویزه کویر، خضر زنده، تاقه دار، امیریه، هفت آسیاب، بان شلاته، کچک قرآن، کانی کچک و قله آبیدر است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول