اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مرزبانی بوشهر ۴۳۹ میلیاردتومان کالای قاچاق کشف کرد

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف ۱۵۷ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان از ابتدای امسال تا کنون و کشف ۴۳۹ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد.

مرزبانی بوشهر ۴۳۹ میلیاردتومان کالای قاچاق کشف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر امشب در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برقراری نظم و امنیت از اسکله‌ها تا دریای سرزمینی را بر عهده داریم و از ۷۰۷ کیلومتر مرز دریایی و ۹۳۴ کیلومتر ساحل حفاظت و حراست می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ادامه داد: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۵۷ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان توقیف شده است و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی این مدت کشف شده است که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی دارد.

سرهنگ شرفی با اشاره به کشف ۴۳۹ میلیاردتومان کالای قاچاق افزود: عمده کالاهای قاچاق را لوازم آرایشی، پارچه، لوازم یدکی خودرو، لوازم پزشکی و لوازم جانبی تلفن همراه تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی رزمایش یک روزه دریایی در هفته فراجا با حضور فرمانده مرزبانی کل کشور و با مشارکت استان‌های خوزستان و هرمزگان در کانال دسترسی بندر بوشهر با مشارکت نیروی دریایی سپاه، بنادر و دریانوردی، شیلات و شرکت‌های تابعه برگزار می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز طی این مدت کشف شده که دارای افزایش ۲۰۰ درصدی است و بخشی از آن مشترک با استان هرمزگان بوده است.

سرهنگ شرفی از تشکیل ۲۲۰ پرونده طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۳۸ پرونده بالای یک میلیارد تومان ارزش داشته است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به هوشمندسازی حفاظت از مرزها به جد دنبال می‌شود، تاکید کرد: در این راستا مرزبانی این استان از به‌روزترین تکنولوژی و تجهیزات فیزیکی در کشور برخوردار و همچنین شناورهای جدید همچون شناور سبک و تند رو ۶۰ فوتی به بدنه مرزبانی افزوده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول