اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهره‌برداری از یک هزار و 176 پروانه صادر شده در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد پروانه‌های مورد بهره‌برداری موجود استان را یک هزار و 176 مورد عنوان کرد و گفت: این واحدهای با سرمایه‌گذاری 178 هزار و 500 میلیارد ریال برای 47 هزار و 146 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بهره‌برداری از  یک هزار و 176 پروانه صادر شده در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر فغفوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان به فعالیت پیمانکاران بزرگ در استان در حوزه مسکن اشاره و اظهار کرد: در ارائه تسهیلات به این حوزه می‌توان با برقرار ارتباط بین پیمانکار و زنجیره نهایی کمک‌هایی کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت موجود طرح‌های سرمایه‌گذاری افزود: در حال حاضر استان 2 هزار و 325 جواز تاسیس و طرح توسعه با سرمایه‌گذاری 728 هزار میلیارد رسال برای اشتغال 89 هزار نفر صادر کرده است.

وی تعداد پروانه‌های مورد بهره‌برداری موجود استان را یک هزار و 176 مورد عنوان و تصریح کرد: این واحدهای با سرمایه‌گذاری 178 هزار و 500 میلیارد ریال، اشتغال 47 هزار و 146 نفری را ایجاد کرده است.

فغفوری از صدور 181 پروانه بهره‌برداری طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 47 هزار و 143 میلیارد ریالی و برای اشتغال 4 هزار و 385 نفری صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از ابتدای سال جاری را 46 مورد عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای این تعداد پروانه بهره‌برداری 8 هزار و 556 میلیارد ریال و برای 769 اشتغال بوده است.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت صنعتی استان ارائه کرد و گفت: زنجان قطب صنعت سرب و روی کشور، پیشرو در تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق قدرت انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سیم و کابل کشور محسوب می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه زنجان قطب ریسندگی و سایر منسوجات با تولید 3 هزار تن نخ پنبه است، ادامه داد: استان در حال حاضر قطب تولید مواد شوینده با تولید بیش از یک میلیون تن انواع شوینده مایع و پودر همچنین سایر محصولات سلولزی بهداشتی به شمار می‌رود.

وی به خودکفایی کشور در تولید مفتول‌های آلیاژی و سایر مقاطع فلزی و فولادی اشاره و تصریح کرد: زنجان سهم بالایی در تولید مواد دخانی دارد.

فغفوری به وجود انواع معادن غنی از قبیل روی، سنگ آهن، سیلیس، فلدسپات، خاک صنعتی و سنگ تزئینی که موجب ایجاد صنایع معدنی در استان شده اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و جهت‌گیری استان در راستای سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تشریح طرح‌های صنعتی مهم که از ابتدای استقرار دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: کاغذ سازی صنعتی اشراق، لپان بافت، فولاد نفیس ایرانیان، آنا کیمیا منگنز، پدیده شیمی قرن، حدید تجارت باختر، صنایع چاپ و بسته‌بندی تندیس مینو و طرح توسعه صنعتی مینو از جمله طرح‌های به بهره‌برداری رسیده بوده است.

وی در ادامه با تقسیم طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا به پیشرفت‌های فیزیکی بالا و طرح‌های که مشمول دریافت زمین شده‌اند، افزود: بهره‌برداری از این پروژه‌ها به تدریج و از هفته دولت آغاز خواهد شد و چندین پروژه تا آخر سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول