اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ارسال چهار میلیون و 741 هزار تن کالای اساسی از مجتمع بندری امام به مبادی مصرف در کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در 4 ماه نخست سال، با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان مجتمع تجاری این بندر، چهار میلیون و 741 هزار تن کالای اساسی در شبکه توزیع کشور از سایت‌های انبارش مجتمع تجاری بندر امام خمینی(ره) به مبادی مصرف ارسال شد.

ارسال چهار میلیون و 741 هزار تن کالای اساسی از مجتمع بندری امام به مبادی مصرف در کشور

بهروز آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد:
با ورود 541 فروند شناور به بندر امام خمینی(ره) تا پایان تیرماه سال جاری، 15 میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر بزرگ تجاری، تخلیه و بارگیری شد. 

وی عنوان کرد: در این بازه زمانی یاد شده، ترانزیت خارجی 151 درصد، ترانشیپ 73 درصد و کابوتاژ 51 درصد افزایش داشته که موجب رونق فعالیت‌های بازرگانی شده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در 4 ماه نخست سال، شاهد افزایش 7 درصدی ترافیک شناورهای متردد نسبت به مدت زمان مشابه بودیم، این امر با توجه به رویکرد بازارمحور و بهره‌گیری از امکانات و مزیت‌های بندر امام خمینی، بیانگر رشد ترافیک کشتی و به تبع آن افزایش حمل کالا به این بندر تجاری است. 

وی با تاکید بر ضرورت تسریع روند خروج کالاهای اساسی از مجتمع تجاری بندر امام، بیان کرد: در 4 ماه نخست سال، با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان مجتمع تجاری این بندر، چهار میلیون و 741 هزار تن کالای اساسی در شبکه توزیع کشور از سایت‌های انبارش مجتمع تجاری بندر امام خمینی(ره) به مبادی مصرف ارسال شد. 

آقایی تاکید کرد: هماهنگی و تسهیل در فرآیند خروج، باعث کاهش رسوب کالا در اماکن بندری و پایداری امنیت غذایی کشور شده است. 

وی عنوان کرد: با توجه به تعامل با ارگان‌های ذیربط و اتخاذ راهکارهای مشترک در فرآیند خروج کالا با هدف تسریع در ارسال و انتقال کالاهای اساسی به مراکز مصرف، میانگین مدت زمان بارگیری(توقف) کامیون از 15 ساعت به 8 ساعت کاهش یافته است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید بر رشد قابل توجه ورود کالاهای اساسی، گفت: با تمهیدات صورت گرفته و سیاست‌گذاری‌های لازم برای افزایش توان عملیاتی و تجهیزاتی از طریق افزایش بهره‌وری، امکان ارائه خدمات لجستیک بندری با وجود محدودیت‌های موجود، به کشتی‌های ورودی میسر شد. 

آقایی خاطرنشان کرد: با وجود تخلیه و واردات 100 درصدی شکرخام و مشتقات سویا اعم از کنجاله و دانه روغنی، بندر بزرگ تجاری امام خمینی(ره) به صورت مناسب و مطلوب پاسخگوی افزایش قابل توجه آن بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه گندم یکی از کالاهای اساسی و راهبردی موجود در بندر امام خمینی(ره) است، عنوان کرد: این محصول افزایش 180 درصدی تخلیه را داشته است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بندر امام خمینی(ره) از اسکله‌هایی با آبخور مناسب، خدمات دریایی شبانه‌روزی و تجهیزات تخلیه و بارگیری پرقدرت و آماده به کار برخوردار است که این امر موجب شده تخلیه و انبارش کالاهای اساسی بدون خلل انجام شود و با وجود افزایش قابل توجه گندم، توان و آمادگی برای پذیرش و تخلیه آن موجود باشد. 

آقایی با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارهای جدید و تسهیل فعالیت برای صاحبان کالا و بازرگانان در این بازارها، بیان کرد: تخلیه و بارگیری عملیات نفتی در این مجتمع بندری رشد 112 درصدی داشته که این امر به دلیل افزایش توان خروجی سایت‌های نفتی و بهبود شاخص‌های عملیاتی در پایانه‌های اختصاصی فرآورده‌های نفتی حاصل شده است. 

وی تصریح کرد: عملکرد پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی و صادرات صنایع پتروشیمی(کود شیمیایی) با هدف جذب صاحبان کالا به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بندری مناسب در بازه زمانی یاد شده، 14 درصد افزایش یافته است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به هم‌افزایی میان سازمان بنادر و دریانوردی و راه‌آهن جمهوری اسلامی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر، گفت: با توجه به تلاش برای بهره‌گیری بیشتر از توان حمل و نقل ریلی، ضمن ایجاد امکانات مساعد، شاهد افزایش 20 درصدی تعداد واگن‌های حمل و نقل ریلی کالا از بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم. 

وی عنوان کرد: ارتقاء شاخص‌های ایمنی و افزایش ضریب آن در ارائه خدمات بندری به صاحبان کالا و مشتریان از اهداف این مجتمع بزرگ بندری است.

آقایی افزود: عملیات تخلیه و بارگیری 10 نوع فرآورده‌های مختلف سبک و سنگین و بعضا خطرناک نفتی، بدون هیچگونه حادثه عملیاتی در این مدت، نشان از موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌ها برای تحقق این هدف بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول