اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تدوین دستورالعمل آموزش ترکیبی در دانشگاه تهران/ اساتید و کارکنان خانه‌دار می‌شوند

رئیس دانشگاه تهران از تدوین دستورالعمل آموزش ترکیبی در این دانشگاه خبردداد و گفت: آموزش دانشگاه تهران دیگر به سبک سابق برنمی‌گردد و آموزش این دانشگاه ترکیبی خواهد بود.

تدوین دستورالعمل آموزش ترکیبی  در دانشگاه تهران/ اساتید و کارکنان خانه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نشست خبری سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در سالن سردار سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

وی در این نشست با بیان اینکه جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین شعار دانشگاه تهران است، گفت: لازمه جهاد علمی عقلانیت، معنویت و عمل‌گرایی است.

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه علم را باید به محیط اجتماع آورد، گفت: مردم اعتماد زیادی به دانشگاهیان دارند هرچند که طی سال‌های اخیر این اعتماد کمتر شده چرا که مردم کمتر نخبه‌ها را در کنار خود و در حال حل مشکلات خود می‌بینند.

وی تاکید کرد: باید دانشمندان و اساتید را به صحنه اجتماع بیاوریم تا مردم حس کنند که علم می تواند مشکلات آنها را برطرف کند.

مقیمی گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه تهران این است که منطقه‌ای را براساس الگوی تمدن سازی اسلامی به سامان برسانیم.

وی افزود: با سازمان فنی و حرفه ای هماهنگ کرده‌ایم و منطقه ای در اشتهارد که ۵ دقیقه با دو شهرک صنعتی راه دارد را درنظر گرفته‌ایم تا دانشجویان را در آنها مستقر کنیم که مهارت های کارآفرینی و فرهنگی را بهتر بیاموزند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین از حضور ۸۶۸ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد که در مقایسه با ظرفیت های دانشگاه تهران این تعداد بسیار کم است و برنامه جذب حداقل ۲ هزار دانشجو را داریم.

وی همچنین از گرنت بین المللی برای اساتید خارجی خبر داد و گفت: بر این اساس مقداری از آورده‌ مالی که با حضور دانشجوی خارجی صورت می‌پذیرد به اساتید اختصاص یابد.

مقیمی تاکید کرد که هدف ما حفظ نخبگان است و تاکید بر مهاجرت معکوس داریم و تلاش می کنیم منابع و امکانات لازم را برای حفظ آنها به وجود آوریم و توجه ویژه به جایگاه و شان آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به ساختمان‌های فرسوده دانشگاه تهران گفت: تقریبا اکثر ساختمان‌های این دانشگاه مشکل فرسودگی دارند، اگر قرار باشد دارایی های موجود را نگه داریم، نیارمند سالانه هزار میلیارد تومان بودجه هستیم تا وضعیت موجود را حفظ کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به بودجه بسیار ناچیز مقاوم سازی دانشگاه تهران، گفت: برای مقاوم سازی ساختمان‌های دانشگاه تهران راهکارهای دیگری از سوی سازمان سرمایه گذاری درنظر گرفته‌ایم، ما در نقاط مختلف کشور ساختمان داریم و برای نگهداری آنها برنامه‌ریزی‌هایی هم درنظر گرفته‌ایم.

* ساخت مهدکودک دانشگاه تهران توسط خیرین

وی به ساخت مهدکودک دانشگاه تهران توسط خیرین خبر داد و گفت: این مهدکودک با استانداردهای دانشگاه تهران خواهد بود.

مقیمی همچنین از همکاری بسیار خوب دانشگاه تهران با شهرداری تهران خبر داد و گفت: طرح جامعی برای بهره‌برداری از دارایی‌های دانشگاه تهران با همکاری شهرداری درنظر گرفته شده است که براساس آن می توانیم طی ۴ سال ۸ هزار واحد مسکونی در تهران احداث کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران در خیابان کارگر، پونک و کرج زمین دارد که می تواند به کارکنان و اعضای هیات علمی اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه تهران همچنین از ساخت یک هزار خوابگاه دانشجویی متاهلی خبر داد و گفت: ظرفیتی حدود ۲ میلیارد یورو برای ساخت خوابگاه متاهلی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به حاشیه‌های اخیر موسسه لغت‌نامه دهخدا، گفت: عملکرد قبلی این موسسه عملکرد مطلوبی نبود و به همین دلیل تغییراتی صورت پذیرفته است. چند کارمند که حس مالکیت نسبت به این موسسه دارند حاشیه‌هایی ایجاد کردند که در حال بررسی هستیم.

مقیمی با تاکید بر اینکه موسسه دهخدا دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است، خاطرنشان کرد: هیچ یک از استادان همکار با این موسسه، آنجا را ترک نکرده است.

وی تاکید کرد: موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی علاوه بر کار کردن بر روی لغت‌نامه، باید بحث اجتماعی شدن علم و ترویج زبان فارسی در کشور را نیز دنبال کند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد که دانشگاه‌ها نیازمند استقلال مالی هستند که باید در برنامه هفتم دیده شود.

* آغاز سال تحصیلی دانشگاه تهران از ۲۷ شهریورماه

وی درباره آغاز سال تحصیلی دانشگاه تهران، گفت: از ۵ تا ۱۲ شهریور تا ثبت نام دانشجویان را داریم و شروع کلاس‌ها از شنبه ۲۷ شهریور است.

* جذب ۱۲ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه تهران 

مقیمی از جذب ۱۲ هزار دانشجوی جدید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در مهرماه دانشگاه تهران خبر داد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حل شدن مشکل سکنه اطراف دانشگاه تهران، گفت: سکنه اطراف دانشگاه تهران می توانند منازل خود را به غیر دانشگاه هم بفروشند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به افزایش رتبه بین المللی این دانشگاه از ۳۹۶ به ۲۹۵، گفت: یکی از دلایل این جهش دسترسی آزاد به اطلاعات و میزان مراجعه به مقالات علمی این دانشگاه بود.

وی گفت: درصد زیادی از پایان نامه ها در کتابخانه ها می‌مانند، بر همین اساس رابطه ساختاری بین معاونت پژوهشی و پارک علم و فناوری را افزایش دادیم و خواستار بررسی و اجرایی کردن پایان نامه ها در عرصه کسب و کار شدیم.

مقیمی ادامه داد: طرحی در دستور کار است که براساس آن در پایان‌نامه ها به خروجی ها که مقاله و کسب و کار است توجه می‌شود که بر این اساس داده‌ها به پارک علم و فناوری ارایه و در صورت لزوم فضای لازم برای اجرایی کردن دستاوردها به دانشجو داده می‌شود.

وی با تاکید بر ایکه بودجه دانشگاه تهران بسیار کم است و حتی در حد پرداخت حقوق نیست، گفت: کمتر از ۲۰ درصد از بودجه تغذیه دانشجویان توسط دولت پرداخت می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول