اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی فاز اول بندر گردشگری چمخاله

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تکمیل بندر گردشگری چمخاله در دو فاز گفت: فاز اول این بندر که توسط اداره کل بنادر و دریانوردی در حال ساخت است دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد.

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی فاز اول بندر گردشگری چمخاله

حسین یونسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با بیان اینکه استان گیلان دارای سه بندر مهم و استراتژیک است، اظهار کرد: گیلان دارای سه بندر آستارا، انزلی و چمخاله است که دو بندر آستارا و انزلی بنا بر تجاری و بندر چمخاله یک بندر گردشگری است. 

وی با اشاره به نقش بنادر تجاری استان گیلان در توسعه اقتصادی کشور گفت: دو بندر آستارا و انزلی جزو مهم‌ترین بنادر کشور هستند که در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت کالا نقش مهم و تاثیرگذاری دارند. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تکمیل بندر گردشگری چمخاله در دو فاز افزود: بندر چمخاله به لحاظ گردشگری برای استان گیلان بسیار حائز اهمیت است لذا فاز اول این بندر که توسط اداره کل بنادر و دریانوردی در حال ساخت است دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد. 

به گفته یونسی، فاز دوم بندر چمخاله پس از تکمیل فاز اول و فراهم‌آوری زیر ساخت‌های لازم نظیر اسکله و پل، توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

وی از برگزاری جلسه با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص استفاده بهینه از بندر گردشگری چمخاله خبر داد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تخصص ویژه‌ای در امر گردشگری دارد به این منظور در تلاشیم تا در فاز دوم و تکمیل بندر چمخاله از ظرفیت تخصصی این اداره کل نهایت بهره را ببریم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بندر انزلی دارای بخش گردشگری دریایی بسیار مهمی است، تصریح کرد: بخش دریایی بندر انزلی از جاذبه گردشگری بسیار خوبی برخوردار است که باید اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با انتخاب یک سرمایه‌گذار قوی در بخش خصوصی از این ظرفیت نهایت استفاده را کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول