اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

چرا درختان جاده گچساران- بهبهان قطع شد؟/توضیح راهداری در خصوص اوکالیپتوس‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص قطع درختان حاشیه راه گچساران به بهبهان توضییح داد.

چرا درختان جاده گچساران- بهبهان قطع شد؟/توضیح راهداری در خصوص اوکالیپتوس‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه و بویراحمد وجود درختان برای پاکسازی آلودگی هوا یک امر مهم و ضروری بوده که این روزها بر کاشت نهال و مراقبت از درختان توصیه های زیادی شده است.

یعقوب عوض زاده رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص قطع درختان در حاشیه راه این شهرستان به بهبهان اظهار کرد: خبر قطع درختان در حاشیه راه گچساران به بهبهان در چند روز اخیر به یکی از دغدغه های شهروندان این شهرستان تبدیل شده است.

وی بیان کرد: درخت های اوکالیپتوس در طرح کمربند سبز توسط اداره راه و به جهت زیبا سازی حاشیه راه در حاشیه راه گچساران به بهبهان ایجاد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران تصریح کرد: این محور با توجه به نزدیک بودن به محدوده شهر جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه کاشت درختان اوکالیپتوس انجام شده است.

عوض زاده عنوان کرد: بعد از گذشت چندین سال این درختان بسیار بزرگ شده و شاخه‌ای آنها توسط باد شکسته و برای کاربران جاده‌ای ایجاد خطر می‌کردند.

وی گفت: گاه راه را نیز مسدود کرده که عوامل راهداری نسبت به رفع انسداد آن محور اقدامات لازم را انجام می دادند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران خاطرنشان کرد: در طوفان روز پنجشنبه مورخ ۲۱ مرداد ماه جاری که در این شهرستان رخ داد، مسیر امام زاده جعفر و چهار بیشه با شکسته شدن شاخه های این درختان کاملا مسدود شد و حتی دو عدد از پایه های روشنایی در این حادثه بر زمین افتادند.

عوض زاده بیان کرد: در همین راستا با کمک عوامل راهداری، پلیس راه و جمعی از مردم عبوری این مسیرها برای تردد آزاد شدند.

وی افزود: به جهت ایمنی تردد در روزهای بارانی و وزش باد شدید و جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده و پیشگیری از به خطر افتادن جان هم وطنان مجبور به هرس این درختان در ارتفاع ۳ تا ۴ متری از سطح زمین شده ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران ادامه داد: این دستگاه درختان را در مسیرهای عنوان شده هرس ( نه قطع آنها) کرد.

عوض زاده اضافه کرد: بیشتر این درختان همانطور که در تصاویر مشخص است درهم شکسته و ما شاخه های آنها را از سطح جاده جمع آوری کرده ایم و سپس اقدامات لازم برای هرس آنها انجام شد.

 وی گفت: با توجه به ماهیت رشد درخت اوکالیپتوس در دو سه ماه آینده مجددا جوانه زده و زیبایی آنها دو چندان خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران اظهارکرد: اقدامات صورت گرفته بر روی درختان در محورهای عنوان شده به دلیل اقلیم آب و هوایی این شهرستان و وزش بادها و باران های شدید احتمالی، برای حفاظت از جان مردم صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول