اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تجهیز و نوسازی ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آن اثرگذاری بالایی دارد.

تجهیز و نوسازی ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی در کاهش استفاده از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آن اثرگذاری بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم مازندران از اعتبارات ملی پایین است و محدودیت منابع داریم، افزود: طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۵۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: از لحاظ شرایط جوی و اقلیمی، هر ساله با کاهش بارندگی مواجه هستیم که تهدید جدی برای کشاورزی مازندران است.

عنایتی ادامه داد: سالانه ۳۰ هزار هکتار مزارع در معرض تهدید است و باید سهم کشاورزی مازندران از اعتبارات ملی و استانی مشخص شود.

وی یادآور شد: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تسطیح اساسی در این اراضی نیز انجام می‌گیرد و امکان دسترسی اراضی به جاده‌ها و کاشت و برداشت مکانیزه محصول تسهیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش تغییر کاربری شالیزار‌ها را از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح برشمرد و گفت: با تجهیز و نوسازی شالیزارها، تولید در واحد سطح افزایش و مقرون به صرفه می‌شود و از این رو تغییر کاربری اراضی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول