اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انتقاد امام جمعه سنندج از سگ گردانی/ دلایل نجاست سگ از دیدگاه ماموستا رستمی

امام جمعه سنندج با انتقاد از زندگی برخی افراد و خانواده‌ها با سگ، گفت: سگ از دیدگاه اسلام نجس است و زندگی با آن خطرناک است.

انتقاد امام جمعه سنندج از سگ گردانی/ دلایل نجاست سگ از دیدگاه ماموستا رستمی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام دلسوزترین انسان به جامعه بشریت بودند.

وی خاطرنشان کرد: مکتب اسلام و توصیه‌های پیامبر مکرم اسلام همواره بر توجه انسان به سلامت و اهمیت خوراک و نحوه زندگی قابل تامل است.

امام جمعه سنندج  به مصرف گوشت خوک و تاثیرات آن بر بدن انسان‌ها نیز گریزی زد و گفت: برخی خوراک‌ها بر بدن انسان آنچنان تاثیر منفی می‌گذارد که قابل درمان نیست.

ماموستا رستمی به نجس بودن سگ هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم افراد و خانواده‌های با حیواناتی مانند سگ با هزینه‌های فراوان همزیست شده.اند در حالی که دین اسلام این را حرام کرده است.

وی با انتقاد از سگ‌گردانی، تصریح کرد: دین اسلام معتقد است، از طریق دهان سگ میکروبی منتقل می‌شود که در صورت ورود به بدن انسان مشکلات جسمانی زیادی برای انسان به وجود می‌آورد.

امام جمعه سنندج  افزود: حتی علما و دانشمندان دنیا نیز بر این موضوع تاکید می‌کنند و دور بودن سگ از زندگی انسان‌ها را ضروری می‌دانند.

ماموستا رستمی در ادامه افزود: پیامبر خدا می فرماید هرکس دوستدار اصحاب من باشد دوستدار من و هر کس دوستدار من باشد دوستدار خداوند است.

وی از مردم کردستان به عنوان دلدادگان واقعی پیامبر و اهل بیت و صحابه نام برد و گفت: عشق و ارادت مردم کردستان به اهل بیت همواره مثال زدنی بوده است.

وی احترام به علمای دینی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید در روز قیامت مقام و جایگاه عالم و عابد یکی است علما باید خود بسوزند و شعله و نور به جامعه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: علما وارث پیامبران هستند و تمام دغدغه انها تلاش در مسیر خدمت به جامعه و دعوت انها به بصیرت و آگاهی است.

وی گفت: البته احترام به ماموستا عالم و دانشمندی واجب است که علم خود را در مسیر هدایت و اگاهی بخشی جامعه صرف کند و در مسیر تقویت دین و ارزش‌های آن تلاش کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول