اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی معرفی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی، جعفر شهامت را به عنوان مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی معرفی کرد.

مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ظهر امروز در مراسم معرفی مدیر کل جدید راهداری خراسان رضوی در مشهد، گفت: ۲۰۸ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۱۱۳ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است و نگهداری از این میزان راه نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای ساخت هفت هزار کیلومتر راه روستایی انجام شده و تلاش می‌کنیم تا خراسان رضوی با توجه به گستردگی و ضرورت‌های راه روستایی در این زمینه بطور کامل بهره مند شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در ۱.۵ سال گذشته نزدیک به ۲۴ هزار ناوگان روز دنیا به کشور وارد شده است که تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ دستگاه آن شماره گذاری شد و زیر بار ترافیک رفته و البته برای ورود بقیه به دنبال رفع مساله اسقاط و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده هستیم.

امانی با تاکید بر کاهش تلفات سوانح جاده ای اظهار کرد: با وجود اعتبارات کنونی تنها می توانیم سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نقطه پرتصادف جاده ای کشور را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۵۰۰ نقطه پرتصادف کشور که با پلیس برای ایمن سازی و رفع آنها تفاهم شده است، افزود: تاکنون در ۵۰۰ نقطه رفع حادثه خیزی صورت گرفته است و برای رفع حادثه خیزی هر نقطه به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 سیاست‌های دولت موجب افزایش ترانزیت با کشورهای همسایه می‌شود

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از اقدامات زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در مورد تهیه نقشه راه حمل و نقل کشور و نوسازی ناوگان حمل و نقل در بخش های مختلف گفت: ترمیم راه‌های اصلی، شریانی ،فرعی و روستایی خراسان رضوی نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

 وی به وضعیت کامیون ها، اتوبوس ها و لزوم نوسازی ناوگان مسافری و باری استان، اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات راه های استان نقاط حادثه خیز متعدد است که جان مسافران و زائران را به خطر می‌اندازد و ضروری است که راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی راه‌های روستایی استان را از نظر کمی و کیفی نیازمند توجه و عنایت ویژه  دانست و از وزارت راه و شهرسازی خواست تا در این زمینه استان را در تامین امکانات و اعتبارات لازم حمایت کند.

خاطر نشان می شود: در این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از ابراهیم نصری، مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، جعفر شهامت را  به عنوان مدیرکل جدید  راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی معرفی کرد.

انتهای پیام/ 70085

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول