اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تعهد و تخصص دو بال نیروی هوایی کشور است/ از ایده‌ها و طرح‌های نو استقبال می‌کنیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تعهد و تخصص دو بال نیروی هوایی کشور است گفت: ما نیازمند نیروی هوایی دانشمند تراز انقلاب اسلامی هستیم، بنابراین از ایده‌ها و طرح‌های نو استقبال می‌کنیم تا به هدف خود دست یابیم‌.

تعهد و تخصص دو بال نیروی هوایی کشور است/ از ایده‌ها و طرح‌های نو استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه، امیر سرتیپ حمید واحدی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش آموختگان خلبانی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه اظهار کرد: هر چه داریم از عاشوراست و باید روز به روز مراسم محرم را باشکوه‌تر انجام داده و بتوانیم این پرچم عاشورایی را به دست صاحب اصلی آن برسانیم. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان نوژه و موسوی افزود: یقین دارم کلاسی که با نور شهدا شکل گرفته یک کلاس موفق بوده و افراد مانند شهدا را تقدیم نظام می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: جوانانی که نوک پیکان گام دوم انقلاب و مخاطبان اصلی سخنان رهبری هستند بدانند آموزش برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی با قدردانی از استاد خلبانان برای زحماتی که کشیدند مطرح کرد: خلبان خوبی خلبانی است که طبق دستورالعمل کار کند، اگر روزی احساس کردید مشکلی دارید با خود خلوت کنید و برای دور بودن از اتفاقات ناگوار همیشه در حال آموزش باشید.

واحدی ادامه داد: جوانانی که امروز فارغ‌التحصیل شدند باید بدانند وارد فاز عملیاتی می‌شوند و در کارها و حتی ارتباط با اعضای خانواده باید با صداقت رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در نیروی هوایی دو بال تعهد و تخصص را داریم گفت: باید این دو موضوع را نیز در زندگی شخصی خود لحاظ کنیم به همین دلیل رعایت برخی نکات در هنگام تشکیل خانواده و ازدواج بسیار حائز اهمیت است. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: این لباسی که به تن دارید افتخار نظام اسلامی است پس قدرش را باید بدانید و آن را به مادیات نفروشید هرچند مشکلات و کم و کاستی‌هایی در این عرصه وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان پروازی نوژه لازم است از ظرفیت‌های موجود در پایگاه استفاده کرده و تجربیات را به کار گیرند مطرح کرد: ما نیازمند نیروی هوایی دانشمند تراز انقلاب اسلامی هستیم، بنابراین از ایده‌ها و طرح‌های نو استقبال می‌کنیم تا به هدف خود دست یابیم‌.

واحدی بیان کرد: از فرمانده پایگاه می‌خواهم توجه ویژه به نخبگان و مبدعان در عرصه نیروی هوایی داشته و اگر اختراعی صورت می‌گیرد آن را رسانه‌ای کرده و به گوش مردم برسانند.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه نیز اظهار داشت: شهدای نیروی هوایی مانند شهدای کربلا با دشمن تن به تن جنگیدند و دشمن برای به شهادت رساندن آنها را مورد هدف هزارها تیر قرار داد.

 امیر سرتیپ دوم پرویز مرادبکی با بیان اینکه به واسطه همین شهدای والا مقام است که رهبر معظم انقلاب نیروی هوایی را نیروی الهی دانسته و فرمودند «نیروی هوایی برای ایران اسلامی آبرو خرید» افزود: حضور مستمر فرمانده نیروی هوایی کشور در این پایگاه سبب افزایش روحیه کارکنان و حرکت رو به جلو در پایگاه شده که  قدردان توجه و حضور ایشان هستیم.

وی ادامه داد: کارکنان این پایگاه  با حرکتی جهادی توانستند در راستای ارتقاء توان رزمی و ساخت نیروی هوایی هوشمند توانمند گام برداشته و دوره سوم فارغ التحصیلی خلبانان را برگزار کند.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه درباره توان عملیاتی نیروی هوایی مطرح کرد: در بخش عملیاتی نیز اقدامات خوبی انجام شده و ۲۰ نوع پروژه ملی انجام شده که در نهایت منجر به ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح کشور می‌شود.

وی با اشاره به توان تخصصی در نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با اقدامات رخ داده توانستیم دو فروند از پرنده‌های نیروی هوایی را به ناوگان هوایی ارتش اضافه کرده و در سایر موارد مانند پشتیبانی و... نیز بسیاری از پروژه‌ها به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش نیز با گرامیداشت سالروز شهادت سرلشگر شهید محمد نوژه اظهار داشت: در هیچ مکتب و دینی به اندازه اسلام بحث علم و دانش مطلب وجود ندارد.

حجت الاسلام سید احمد قاضی با اشاره به جایگاه علم آموزی در قرآن  افزود: در این کتاب آسمانی افرادی که می‌دانند و با افرادی که نمی‌دانند برابر نیستند  و در روایات نیز علم آموزی به عنوان یک فریضه الهی در نظر گرفته شده و بر آن تاکید شده است.

وی با این توضیح که در مسئله علم آموزی قید مکان و زمان وجود نداشته و بر هر زن و مردی واجب شده است، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند استواری دین و دنیای شما بر علم است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با اشاره به لزوم عمل به علم بیان کرد: آموزش علم به دیگران به عنوان یکی از عوامل استحکام جامعه از دیگر مواردی است که در سخنان اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار گرفته است. 

وی با تشریح ابعاد علم در دین و لزوم توسعه و ترویج آن در جامعه بیان کرد: زکات علم آموزش آن به دیگران است از این جهت اهمیت علم و دانش در برخی عرصه‌ها مانند نیروی هوایی از جایگاه و اهمیت بیشتری برخوردار میشود.

قاضی با بیان اینکه در جهاد تبیین باید به علم برسیم تا بتوانیم در این فضا کار کنیم اظهار داشت: امروز امپراطوری‌های رسانه‌ای با تمام توان وارد عرصه شده‌اند و دشمن تلاش می‌کند با این ابزار پایه و اساس خانواده را از بین ببرد.

وی ادامه داد: علم اولین و آخرین در قرآن است پس باید در کنار دیگر فعالیت‌ها و اقدامات به قرآن و عترت پناه ببریم که پاسخ تمام شبهات را دارند چراکه قرآن کتاب روشنگری است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با اشاره به رابطه حسنه فرمانده نیروی هوایی با پرسنل و خانواده کارکنان نیروی هوایی،  اینگونه رفتارها را به فرموده رهبری یک اصل برشمرد و  گفت: مافوق هر کاری خوبی، می‌شود کار خوب دیگری را پیدا کرد الا مسئله شهادت.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول