اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آیین تجلیل از ۸۱ آزاده سرافراز شهرستان قرچک

آیین تکریم و تجلیل از ۸۱ آزاده سرافراز شهرستان قرچک باحضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در قرچک برگزار شد.

آیین تجلیل از ۸۱ آزاده سرافراز شهرستان قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، آزمان کادری رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک صبح امروز در هشتمین همایش الماس‌های درخشان شهرستان قرچک که در هتل سامان قرچک برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان قرچک مشهدالشهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است که به تعبیر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی گفت: شهرستان قرچک ۵۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده که ۳۴ شهید مدافع حرم نشان از ولایتمداری این شهرستان دارد، شهرستان قرچک دارای ۸۱ آزاده سرافراز و هزار جانباز است که به‌عنوان الماس‌های درخشان در شهرستان قرچک می‌درخشند.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران قرچک افزود: شهید رضا علیزاده، سردار ملاآقایی، شهیدان ایرلو و شهید ستاری از سرداران این خطه هستند که به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

کادری خاطرنشان کرد: اگر امروز عزت و آبروی داریم به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های آنان است، اگر در مجامع بین المللی حرفی برای گفتن داریم یقینا مدیون شهدا و خانوادهای آنان، ایثارگران و جانبازان و آزادگان هستیم.

آزادگانی نور و چشم ملت ایران اسلامی هستند

حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان قرچک، اظهار کرد: آزادگان سرمشق و الگوی همه ما در کشور هستند، آزادگانی که نور و چشم ملت ایران هستند و بهترین دوره جوانی خودشان را در اردوگاه‌های مخروبه رژیم بعثی عراق سپری کردند و با سختی‌ها و دشواری سخت دوران اسارت با مقاومت در مقابل دشمن ایستادند و نقش بی ‌دلیل خودشان را به خوبی ایفا کردند.

وی ضمن بیان اینکه آزادگان با سربلندی از آن امتحان اللهی بیرون آمدند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شما آزادگان الماس‌های درخشان هستید و این تعبیر بسیار خوب و دقیقی است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: خانواده‌های آزادگان افتخار کنند که تا چندین سال رسالت نهضت پرشکوه انقلاب اسلامی در دفاع مقدس را به دوش کشیدند و در مسیر بالندگی و عزت کشور حرکت کردند.

باید وقایع و اسارت‌های آزادگان را ثبت و بازگو کنیم

علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار قرچک در ادامه مراسم هشتمین همایش الماس‌های درخشان شهرستان قرچک، اظهار کرد: مقام معظم رهبری آن‌قدر برای آزادگان ارزش و جایگاه قائل هستند که در یکی از دیدارهای با آزادگان می فرمایند؛ آزادگان گوهرهای بدست آمده از ذخیره های ایمانی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، سال ها و قرن ها طول می‌کشد که عنصر جامدی تبدیل به الماس شود و در دوران اسارت و در یک مدت بسیار کوتاه شما عنصرهای بسیار گران قیمت تبدیل به الماس های درخشان شدید.

فرماندار قرچک افزود: آزادگان به عشق وطن و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) چشم انتظاری کردند تا به میهن برگردند و با امام خودشان در گوشه های زندان نجوا و مکاتبه می‌کردند.

فاتحی نژاد بیان کرد: ما باید ثبت و بازگو کنیم وقایع و اسارت هایی که شما آزادگان عزیز کشیدید، زیرا طبق شنیده ها و گفته هایی که به ما گفتند، آن دوران، دوران بسیار سختی بود، اسرای ما با همه محدودیت های که برای آنان بود، عزاداری های ماه محرم را برگزار  می‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن بدنبال تحریف تاریخ جمهوری اسلامی است، و جامعه ما را با انواع و اقسام ابزارهای حقیقی و مجازی منحرف و شخصیت‌های مجازی را به آزادگان عزیز نسبت دهند.

فرماندار قرچک خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم قدردان شما آزادگان باشیم زیرا شما دین خودتان را به شهدا ادا کردید و باید از صبر و استقامت شما عزیزان آزاده الگو بگیریم.

انتهای پیام/۶۷۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول