اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عملیات موفق آمیز توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ آغاردالان


مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از پایان موفقیت آمیز عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ آغاردالان خبر داد.

عملیات موفق آمیز توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ آغاردالان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مهرداد کاهکش در جمع خبرنگاران با تقدیر از کارکنان پرتلاش صنعت نفت گچساران اظهار کرد: عملیات توپک رانی خط لوله ۴۲ اینچ گاز آغاردالان از ایستگاه کلمه در کیلومتر ۱۳۷ در محدوده برازجان در استان بوشهر در ساعت ۱۵:۲۰ تاریخ ۲۳ مردادماه آغاز شد.

وی بیان کرد: در این اقدام با جایگذاری توپک در ارسال کننده توپک با استفاده از گاز محبوس در این خط لوله جهت رانش توپک با فشار نسبی ۸۹ بار شروع و پس از طی مسافت حدود ۱۴۱ کیلومتر در ساعت ۰۸:۰۰ صبح در تاریخ ۲۶ مرداد ماه جاری نیز با دریافت توپک در دریافت کننده توپک در ایستگاه لخته گیر ۱۶۰۰ با موفقیت پایان پذیرفت. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: خط لوله ۴۲ اینچ آغاردالان به طول حدود ۳۲۷ کیلومتر گاز میادین نفتی آغار و دالان را پس از فراورش(جدا سازی آب و مایعات گازی) در پالایشگاه گاز فراشبند در فارس که زیر مجموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی می باشد را جهت تزریق در میادین نفتی و سایر مصارف به تاسیسات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارسال می کند.

کاهکش عنوان کرد: محدوده تحت راهبری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به طول حدود ۱۴۴ کیلومتر از ایستگاه کلمه در کیلومتر ۱۳۷ در محدوده برازجان تا ایستگاه ۴۷۰۰ در محدوده پازنان۲ است.

وی گفت:انجام توپکرانی موجب افزایش ضریب اطمینان انتقال پایدار گاز و تحویل سوخت پاک به مصرف کننده ها می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: توپک رانی،شست و شو،عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد

کاهکش بیان کرد:شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

وی افزود:گچساران دومین تولید کننده نفت خام بوده و قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان ، بوشهر و فارس از ویژگی های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.  

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول