اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فرصت‌سوزی‌ها مردم ساوه را از داشتن بیمارستان محروم کرد

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در سال گذشته به استناد ماده ۵۶ دانشکده علوم پزشکی ساوه می‌توانست با استقراض از نظام بانکی بخش زیادی از هزینه مورد نیاز ساخت بیمارستان ساوه را تامین کند اما فرصت سوزی‌ها باعث سوختن این سهمیه شد.

فرصت‌سوزی‌ها مردم ساوه را از داشتن بیمارستان محروم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محمود کریمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با قدردانی از تلاش‌های اصحاب رسانه خصوصا در حوزه بهداشت و درمان گفت: خبرنگاران بعنوان رابط بین مردم و مسئولان همواره برای پیشبرد اهداف جامعه پای کار بوده‌اند که در ایام شیوع کرونا نیز رسانه‌ها نقش بسزایی در انعکاس آموزش‌های بهداشتی و کنترل این بیماری داشتند.

وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه دانشکده علوم پزشکی تصریح کرد: در این سند پیش بینی شده بود که تا سال ۱۴۰۶ چند رشته در مقطع ارشد برای دانشکده اخذ شود و باور اینکه بتوانیم مجوز رشته پزشکی را در این سال آخر کنیم دور از دسترس بود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی با تاکید بر اینکه اخذ رشته پزشکی باعث تحصیل دانشجویان در این شهر و جلوگیری از تردد دانشجویان پزشکی به شهرهای اطراف می‌شود، افزود: خوشبختانه با همدلی مسئولان و پیگیری‌های انجام شده در نهایت موفق شدیم مجوز رشته پزشکی را اخذ کرده و رشته‌های ارشد را نیز در ذخیره داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی با توجه به پیشرفت پایین اتمام دریافت اعتبار نداشت،گفت: در این خصوص نیز توانستیم قبل از سفر ریاست جمهوری با رایزنی‌های انجام شده و توجیهات لازم بودجه خوبی را برای پیشرفت کار دریافت کنیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ادامه داد:  در سال گذشته به استناد ماده ۵۶ دانشکده علوم پزشکی ساوه می‌توانست با استقراض از نظام بانکی بخش زیادی از هزینه مورد نیاز ساخت این بیمارستان را تامین کند اما فرصت سوزی‌ها باعث سوختن این سهمیه شد.

کریمی افزود: با توجه به پیشرفت قابل توجه پردیس دانشگاهی ساوه در مجاورت بیمارستان جدید انتظار داریم با حمایت شهرداری عملیات آسفالت دسترسی به محوطه انجام شود و منابع طبیعی نیز نسبت به ایجاد فضای سبز اقدام کند .

وی با اشاره به قدیمی بودن بیمارستان مدرس و نبود درآمد برای پیشبرد اهداف دانشکده اظهار کرد: برای پرورش پزشکان سطح بالا نیاز به تامین زیرساخت در حوزه های مختلف بهداشت و درمان وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خیرین و اعتبارات دولتی بخشی زیادی از این زیرساخت‌ها ایجاد شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی با اشاره به کنترل بیماری کرونا در پیک هفتم در ساوه گفت: در کشور ما پیک هفتم به خوبی مدیریت شد و در قیاس با کشورهای دارای قدرت و امکانات توفیقات خوبی حاصل شد به طوری که در پیک هفتم خوشبختانه آمار مرگ و میر در ساوه حدودا هفت نفر بود.

کریمی همچنان به اجرای طرح دارویار نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح منافع خواص کم شد و بسیاری از داروهای بیماران مزمن تخت حمایت قرار گرفت و با تخصیص یارانه به مصرف کننده نهایی از واردات اقلام غیر توسط برخی سودجویان جلوگیری شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ساوه نیز در این نشست در پرداختن به موضوع جمعیت و جلوگیری از پیری جامعه را مهم بیان کرد و گفت: پرداختن به موضوع جمعیت برای دهه شصتی تا که پیک جمعیتی و کنکور و بیکاری را لمس کرده‌اند سخت است اما مجبوریم برای برطرف کردن چالش‌های آینده به این موضوع بپردازیم.

مجتبی ذکایی افزود: جمعیت جوان نقش مستقیمی در اقتصاد و امنیت کشور دارد، لذا اگر در آینده جمعیت جوان برای کار نداشته باشیم دچار مشکلات عدیده‌ای در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر طی پنج سال آتی نتوانیم جوانان را ترغیب به فرزندآوری کنیم فاصله جمعیتی طی ۱۲ سال آتی قابل جبران نیست گفت: نزدیک به هشت میلیون حیوان خانگی داریم که بعضاً هزینه‌های نگهداری آنها از یک کودک بیشتر است لذا اگر فرزندی به دنیا بیاید خالق هستی به آن می‌بالد و زندگی شیرین می‌شود.

به گفته وی خیلی از آموزش‌های ساده می‌تواند به پیشگیری از ناباروری کمک کند و رسانه‌ها در این بین نقش بسزایی ایجاد می‌کنند ضمن اینکه تلاش می‌کنیم در زمینه درمان ناباروری کنار مردم باشیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول