اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تورم انگلیس رکورد 40 ساله را شکست

بر اساس آمار رسمی منتشرشده نرخ تورم در انگلیس پس از 40 سال در ماه جولای دورقمی شده و به بالاترین میزان از سال 1982 تاکنون رسیده است.

تورم انگلیس رکورد 40 ساله را شکست

به گزارش خبرنگار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آمارهای رسمی که امروز منتشر شد، نشان می‌دهد که نرخ تورم انگلیس در ماه جولای به بالاترین از سال 1982 رسیده و رکورد 40 ساله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکسته است.

این افزایش حتی از پیش‌بینی همه کارشناسانی که قبلا درباره تورم در این کشور صحبت کرده بودند، نیز بیشتر بوده و به 10.1 درصد رسیده است.

با وجود نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود، بانک مرکزی انگلیس اوایل این ماه نرخ بهره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیم درصد افزایش داد. این نخستین بار در 27 ساله گذشته بود که شاهد رشد نیم درصدی نرخ بهره در این کشور بودیم.

بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده که نرخ تورم در ماه اکتبر 30 درصد نسبت به رقم کنونی رشد کرده و به 13.3 درصد برسد. دلیل این پیش‌بینی نیز این است که انتظار می‌رود قیمت برق و گاز برای خانوارهای انگلیسی باز هم افزایش یابد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار انگلیس تورم خرده‌فروشی در این کشور 12.3 درصد بوده که از سال 1981 تاکنون بیشترین میزان محسوب می‌شود. البته در مسیر افزایش قیمت‌ها، انگلیس تنها نیست، اما نشانه‌هایی وجود دارد که حاکی از آن است که روند صعودی تورم در این کشور بیش از دیگر کشورها طول خواهد کشید.

ناظم زهاوی، وزیر اقتصاد انگلیس، گفته کنترل تورم اولویت اصلی این وزارتخانه است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول