اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور دفتر زلنسکی: پل کریمه باید تخریب شود

مشاور رئیس دفتر ریاست‌‌جمهوری اوکراین گفت کی‌یف قصد دارد پل کریمه را که شریان حمل و نقل نظامی روسیه است، تخریب کند.

مشاور دفتر زلنسکی: پل کریمه باید تخریب شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف قصد دارد پل کریمه را تخریب کند.

او در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» این پل را که کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، «غیرقانونی» خواند و اهمیت نظامی آن را که شریان حمق و نقل است، یادآوری کرد. او گفت: «این گونه اشیاء باید نابود شود».

پیش‌تر کی‌یف تهدید کرده بود که در «اولین فرصت» به پل کریمه حمله خواهد کرد. «میخائیل شرمت» معاون دومای دولتی از منطقه کریمه در واکنش گفته بود تلاش برای حمله به پل کریمه منجر به پاسخی ویرانگر خواهد شد. به گفته وی، برای چنین تحریکی، رژیم کی‌یف ضربه‌ای دریافت خواهد کرد که نمی‌تواند از آن بهبود یابد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه هم گفته بود که مسکو چنین سخنانی را «اعلام اقدام تروریستی برنامه‌ریزی شده» تلقی می‌کند.

این اظهارات تحریک‌آمیز از سوی دفتر زلنسکی در حالی است که خبرگزاری رویترز سه‌شنبه (۱۶ اوت) از انفجار در یک انبار مهمات در شمال کریمه خبر داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد صبح سه‌شنبه در یک انبار مهمات محصور شده در روستای «مایسکویه» در منطقه «جانکوی» شبه‌جزیره کریمه آتش‌سوزی رخ داد. 

وزارت دفاع روسیه بعد از تایید اولیه انفجار، آن را خرابکاری خواند. نهم اوت هم برخی منابع خبری از وقوع همزمان چند انفجار در شبه‌جزیره کریمه خبر دادند. بعد از آن، یک مقام دولت کی‌یف در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» ادعا کرد که انفجارها در پایگاه هوایی روسیه در کریمه کار نیروهای ویژه اوکراین بوده است. بخش اطلاعات ارتش انگلیس در همین خصوص مدعی شد در حمله نیروهای اوکراینی به پایگاه روسیه در شبه‌جزیره کریمه، حداقل ۸ جنگنده روسی نابود شد. 

کی‌یف از تایید یا تکذیب رسمی دست داشتن اوکراینی‌ها در این حمله خودداری کرد؛ اما همان شب «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین سخنرانی شبانه‌اش را بر کریمه متمرکز کرد و وعده داد که این سرزمین را پس بگیرد. او بدون اشاره به پایگاه هوایی روسیه یا حمله مذکور گفت: کریمه اوکراینی است و ما هرگز از آن دست نخواهیم کشید.

مقامات اوکراین اخیرا درباره بازپس‌گیری شبه‌جزیره کریمه از روسیه با استفاده از تسلیحات نظامی آمریکا سخن گفته‌اند. این اظهارات با واکنش تند روسیه مواجه شده است. چندی قبل «وادیم اسکیبیتسکی» سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین هشدار داد که احتمال دارد این کشور با استفاده از موشک‌های آمریکایی، شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون رئیس شورای امنیت این کشور در واکنش هشدار داد که هر گونه تعرض خارجی به خاک کریمه با پاسخ قاطع و کوبنده مسکو مواجه خواهد داشت. 

انتهای پیام/م/ ت 76

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول