اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روایت همرزم حاج قاسم از جنگ با صدام تا داعش/ شهید سلیمانی ۱۵ روز در محاصره کنار نیروها ماند

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در شهر حلب ۱۵ روز در محاصره کامل دشمن بودیم و شهید سپهبد سلیمانی می‌توانست با بالگرد از محل خارج شود اما از محاصره خارج نشد و تا پایان محاصره کنار نیروها ماند.

روایت همرزم حاج قاسم از جنگ با صدام تا داعش/ شهید سلیمانی ۱۵ روز در محاصره کنار نیروها ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، سرتیپ محمود چهارباغی فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به کشور که در مسجد جامع شهر بومهن و با حضور پرشور شهروندان برگزار شد، ضمن تبریک ایام بازگشت پرستوهای عاشق به میهن، اظهار کرد: دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی جبهه حق علی باطل با عملیات‌های مختلف مانند طبس همه کار کردند تا انقلاب شکست بخورد و زمانی که موفق نشدند حیوانی وحشی به نام صدام را تا دندان مسلح و روانه مرزها کردند.

وی گفت: با ورود ارتش بعثی شهرهای ایران را یکی پس از دیگری تصرف و نزدیکی دزفول، اهواز و اندیمشک آمدند و پیش قراولان صدام سراغ جاده تهران را می‌گرفتند و اعلام کردند چند روز دیگر جشن پیروزی در تهران خواهیم گرفت.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با فراخوان امام راحل جوانان مملکت از نقاط مختلف کشور به جبهه‌ها آمده و ابتکار عمل دست به بسیجی‌ها و جوانان کوچه بازار افتاد و فرزندان امام به ارتش عراق تاخته و ارتش بعثی را به عقب راندند.

چهارباغی ادامه داد: در عملیات فتح المبین و بیت المقدس ۳۷ هزار اسیر از عراق گرفتیم و بیشترین تجهیزات توپخانه، تانک و اسلحه را از این ارتش به غنیمت گرفتیم و پس از آن با عملیات‌های طریق القدس و ثامن الئمه عراق به مرزهای کشورش بازگشت و زمانیکه جنگ پایان یافت افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی به وجود آمد.

وی اضافه کرد: آزادگان سال‌ها زندان‌های عراق را تحمل و سر تعظیم برابر بعثی‌ها پایین نیاورند و این مقاومت بسیجی‌هایمان افتخاری بزرگ برای انقلاب بود و خانواده شهدا نگذاشتند کشور به دست بعثی‌ها بی‌افتد.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: تمام جنگ‌ها در دنیا تا زمان دفاع مقدس یک طرف آمریکا و یا شوروی سابق بودند اما تنها جنگی که هم شوروی و هم آمریکا متعهد شده و وارد نبرد شدند جنگ ایران و عراق بود و تمام کشورهای دنیا علیه ایران بوده و حتی سیم خاردار و گونی به ما نمی‌دادند.

چهارباغی افزود: کشورما امروز تحریم نشده بلکه از همان ابتدای انقلاب تحریم بود و زمانیکه عراقی‌ها با موشک تهران، اصفهان، دزفول و اهواز را می‌زدند مردم شهرهای ما بر روی خاک‌ها و خرابه‌ها رفته میگفتند موشک جواب موشک، اما متاسفانه موشکی درکار نبود.

وی ادامه داد: حسن تهرانی مقدم در عملیات خیبر آمده و از ما خداحافظی کرد و گفت می‌روم تا مُشت امام خمینی(ره) را با موشک پر کنم و کمتر از یکسال اولین موشک‌ها را به بانک‌ها و ترمینال بغداد زدیم و این آغاز عملیات‌های موشکی سپاه بود‌.

 

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید اما دشمنان دست از سر ایران اسلامی بر نداشتند، بیان کرد: خداوند اقتدار را به کشورمان داد و با نابودی رژیم بعث عراق امروز دو کشور ایران و عراق یکی شده و هزاران ایرانی در اربعین حسینی میهمان این کشور می‌شوند.

چهار باغی اضافه کرد: این عظمت شهدا است که جبهه مقاومت، حزب‌الله، حشد الشعبی و دفاع وطنی در سوریه تشکیل شده و دشمنان می‌بینند که بسیجیان و مسلمانان را نمی‌توانند محدود کنند.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواست بشار اسد را برای ضربه زدن به ایران از بین ببرد و با تشکیل داعش و نیروهای مسلح به عراق آمد و تا نزدیکی حرم سامرا، حرم حضرت زینب(س)، عتبات و عالیات، حرم حضرت رقیه و دیوارهای کاخ بشار اسد آمدند.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: بلافاصله یک شیرمرد از نسل فرماندهان هشت سال دفاع مقدس مانند همت، خرازی، صیادشیرازی و باکری قد علم کرد و در مقابل دشمن در سوریه و عراق ایستاد و یک قطره از سپاه بیکران سپاه پاسداران را با خود برد.

چهارباغی ادامه داد: در مقابل تمام دنیا برای مقابله آمدند با هزینه بالا تلاش کردند بشار اسد را نابود کنند اما حاج قاسم ایستاد و گفت نمی‌گذارم و شیعیان این کشورها باید عظمت داشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز بیش از ۱۰ سال گذشته و تمام دنیا شکست خورده و بشار اسد حضور دارد و ایرانی‌ها در کنار دریای مدیترانه با دشمن می‌جنگند.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: در جنوب حلب منطقه‌ای به نام خلصه وجود داشت که حاج قاسم به من گفت بریم خلصه، گفتم آنجا هنوز آزاد نشده و آلوده است، گفت: میترسی، گفتم، خیر. اما صلاح نمی‌دانم شما بیایید، اما ایشان غسل شهادت کرد و به خلصه رفتیم.

چهارباغی افزود: در این شهر تیرها به هرطرف می‌آمد و شهید سپهبد سلیمانی به نزدیک‌ترین نقطه درگیری می‌رفت و سعی می‌کرد همه بدانند حاج قاسم آمده و با اینکار رزمندگان روحیه می‌گرفتند.

وی ادامه داد: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس واژه‌ای داشتیم به نام شیران روز و زاهدان شب که حاج قاسم مصداق این جمله بود و در روز مانند شیری در مقابل دشمن و در شب زاهد الله بود.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح، اضافه کرد: ما در شهر حلب به همراه شهید سلیمانی ۱۵ روز در محاصره کامل دشمن بودیم و شهید سلیمانی می‌توانست با بالگرد از محل خارج شود اما از محاصره خارج نشد و تا پایان محاصر در کنار بپه‌ها ماند.

چهارباغی تصریح کرد: پس از عملیاتی موفق در جنوب حلب برای روحیه دادن به رزمندگان حاج قاسم را به محل توپخانه دعوت کردیم و ایشان در جمع رزمندگان فرمودند؛ من دست و پای شما را می‌بوسم زیرا در کنار دریای مدیترانه و شهر حلب به ایران و اسلام آبرو دادید.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: شما مسوولان هر خدمتی به مردم کنید جهاد فی سبیل الله است، زیرا تمام شهدا به عشق مردم به شهادت رسیدند و کوچکترین بی‌تفاوتی به مردم خیانت بزرگی به دین و انقلاب است.

چهارباغی اضافه کرد: مسوولان در هر لباس و مسوولیتی باشند بدانند حاج قاسم چشم فتنه را در سوریه و عراق درآورد یعنی داعش که از تمام دنیا تشکیل شده بود را از بین برد.

وی تصریح کرد: هر عدد موشک کورنت امروز نزدیک ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که داعش در جنگ سوریه مانند نقل و نبات به اطراف میزد پیشرفته ترین سلاح ها را داشت.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: اگر به سوریه عراق نمی‌رفتیم باید در همدان، اهواز و کرمانشاه با داعش می‌جنگیدیم اما برخی نمی‌فهمند که با کمترین هزینه امنیت را به کشور دادیم.

چهارباغی ادامه داد: زمانی که جنوب و شمال حلب آزاد شد حاج قاسم گفت، باید به سمت شرق برویم و دیرالزور، بوکمال و تدمر که بخش وسیعی بود را آزاد کنیم تا راه زمینی تهران، بغداد و دمشق باز شود و اینگونه شد.

وی اضافه کرد: ترامپ دیوانه و احمق فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت از هم می‌پاشد اما اشراف عملیاتی نداشت و حاج قاسم را ناجوانمردانه در فرودگاه بغداد به شهادت رساند به خیال بی‌علمدار شدند.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: پس از شهادت شهید سلیمانی صداسیما گفت پیکر شهید سلیمانی فردا به کشور می‌آید اما مردم عراق گفتند حاج قاسم برای ما است ابومهندس مهدی و شهدای برای ما هستند و ما می‌‌خواهیم شهدایمان را تشییع کنیم و عظمتی بزرگ به وجود آوردند و در بغداد، نجف و کربلا تشییع و حماسه‌ای بزرگ همچون در هواز، قم، مشهد، تهران و کرمان به وجود آمد.

چهارباغی بیان کرد: پیکر مطهر حاج قاسم داخل خاک نرفته بود که پایگاه عین الاسد به صورت فنی و تخصصی موشک‌های ایرانی قلب آمریکایی‌ها را زده و ابهت آنها را فروریخت و ترامپ چارهای جز تسلیم شدن نداشت زیرا غلطی هم نمی‌توانست بکند.

وی افزود: حسن تهرانی مقدم که به دلیل نداشتن موشک غصه امام راحل را می‌خورد و پاسخ موشک جواب موشک مردم بیجواب می‌ماند اینبار پیام مردم که انتقام انتقام بود شنیده و اجابت شد، مقاومت یعنی این که در مقابل ابرقدرتی پوشالی که خود را ابرقدرت می‌داند اینگونه مقتدرانه عمل کنیم.

فرمانده توپخانه ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: احسنت به مردم ایران اسلامی که در این شرایط سخت اقتصادی مقاومت کردند زیرا هرکشوری در هرکجای جهان اینهمه تحریم می‌شد، حتما کشور ساقط شده بود، اما مقاومت کرده و با حداقل‌های زندگی با دشمن مقابله کرده و پیروز شدیم.

چهارباغی عنوان کرد: حاج قاسم عظمتی بزرگ ایجاد کرد و برای همین رشادت‌ها به هرکجا می‌رویم از جمهوری اسلامی ایران با عظمت یاد می‌کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول