اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ارسال تجهیزات نوین از یزد به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل طرح‌های پدافندی آبرسانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سیستم نوین تازه‌وارد در کشور با پیگیری‌های صورت گرفته بامداد دیروز از یزد به چهارمحال و بختیاری ارسال شد، گفت: با استفاده از این سیستم عملا نیازی به قطعی آب نداریم.

ارسال تجهیزات نوین از یزد به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل طرح‌های پدافندی آبرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ۸ روز است که خط انتقال آب از چشمه کوهرنگ به شهرکرد به دلیل کدورت ناشی از سیل‌های اخیر در استان چهارمحال و بختیاری از مدار خارج شده‌است و شهرکرد آب شرب ندارد.

طی ۸ روز گذشته عملیات‌های مختلفی به‌ صورت شبانه‌روزی انجام شده‌است تا آب مورد نیاز شهر هرچه سریع‌تر تأمین شود اما همچنان مشخص نیست چه زمانی آب شرب استان پایدار می‌شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اجرای ۲ طرح پدافندی فدک و عمان سامانی برای انتقال آب به شهرکرد مشکل قطعی‌های مکرر آب در شهر به طور کامل حل می‌شود.

علی حیدری امشب در جمع خبرنگاران در خصوص خط آبرسانی عمان سامانی گفت: بخش اتصالات طرح باقی‌مانده که اگر بنا بود اتصال به صورت مستقیم انجام شود باید حدود ۳ ساعت برای تخلیه آب، ۲ تا ۳ ساعت برای جوشکاری و ۳ ساعت برای پر کردن مجدد لوله‌ها زمان صرف می‌شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق برآورد کارشناسی‌ انجام شده در این زمینه طی این ۹ ساعت حدود ۷ هزار مترمکعب آب از دست می‌رفت که این امر موجب تشدید بحران می‌شد.

حیدری با اشاره به استفاده از سیستم نوین تازه‌وارد در کشور در استان یزد افزود: این سیستم با پیگیری‌های صورت گرفته بامداد دیروز از یزد به استان چهارمحال و بختیاری ارسال شده‌است.

وی با بیان اینکه با استفاده از این سیستم عملا نیازی به قطعی آب نداریم، اظهار کرد: تا ساعات آتی طرح عمان سامانی تکمیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در خصوص طرح فدک بیان کرد: همانطور که مستحضرید قسمتی از خط بن_بروجن برای این سیستم استفاده شد.

حیدری ضمن اشاره به لزوم تکمیل اتصالات و فیلترهای شنی برای تصفیه تصریح کرد: پیشرفت طرح از روز گذشته تا کنون مناسب بوده‌است و تا فردا شب تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله ۵۵ کیلومتری طرح فدک از شهرکرد و لزوم شست‌وشوی لوله‌ها، رسیدن آب به شهرکرد زمان می‌برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار توضیح داد: با در نظر گرفتن مشخصات هیدرولیکی، یک تا ۲ روز آینده آب به شهرکرد خواهد رسید.

حیدری اظهار کرد: با بهره‌برداری از این ۲ طرح شهرکرد هیچ مشکلی برای تامین آب شرب نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول