اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خبرنگاران آزاد هم مشمول بسته اینترنتی می‌شوند

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که معرفی‌نامه از خبرگزاری و یا رسانه خود ندارند، در یک کمیسیون وضعیت آن‌ها بررسی می‌شود و در صورتی که به عنوان خبرنگار فعال تائید شوند، می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

خبرنگاران آزاد هم مشمول بسته اینترنتی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ایمان شمسایی مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در نشست با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در صندوق اعتباری هنر که ویژه هنرمندان، نویسندگان، و روزنامه نگاران است این صندوق اعتبارات خوبی لحاظ کرده که که شامل اصحاب رسانه نیز هست، اما در مجموع باید یک نظام صنفی شکل بگیرد تا مشکلات فهرست شده و قدم‌های بهتری برداشته شود.

شمسایی افزود: بسته حمایتی در ۱۳ سرفصل به هیئت دولت ارائه شده است که بسیاری امکانات از جمله مسکن و سبد معیشتی برای اصحاب رسانه فراهم می‌شود.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار رسانه مجوز دار در کشور داریم که شامل ۸ هزار نشریه، ۳۳۰ روزنامه، ۴۶۰۰ سایت، و ۴۰ خبرگزاری است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکلی که در مورد رسانه‌ها وجود دارد این است که صنف رسانه‌ای نداریم و باید آمار مشخص از آن‌ها تهیه شود، گفت: برای کسانی که در سامانه ای‌رسانه ثبت‌نام کرده‌اند بسته اینترنتی فعال خواهد شد ولی برای دیگر حمایت‌ها باید وضعیت رصد و پایش و ارزیابی شود.

مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سه هزار نفر در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که سه تا پنج هزار نفر دیگر نیز اضافه شوند.

شمسایی خاطر نشان کرد: افرادی که معرفی‌نامه از خبرگزاری و یا رسانه خود ندارند، در یک کمیسیون وضعیت آن‌ها بررسی می‌شود و در صورتی که به عنوان خبرنگار فعال تائید شوند، می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول