اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خاموشی ناشی از کمبود برق در خراسان‌شمالی رخ نداده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: با توجه به همکاری خوب مردم استان در تابستان امسال تاکنون هیچ گونه خاموشی خانگی ناشی از کمبود برق در استان رخ نداده است.

خاموشی ناشی از کمبود برق در خراسان‌شمالی رخ نداده است

علی صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد ضمن تشکر از مردم استان در همکاری با شرکت برق در زمینه صرفه جویی در مصرف، اظهار کرد: با توجه به همکاری خوب مردم شریف استان در تابستان امسال هیچ گونه خاموشی خانگی ناشی از کمبود برق در استان رخ نداده است.

وی گفت: بر اساس مصوبات هیئت وزیران و مصوبات کارگروه امنیت انرژی استان به منظور صرفه جویی در مصرف برق استان الویت‌هایی تعیین شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی افزود: بر اساس این اولویت‌بندی مقرر شد تا حدالامکان در تعرفه خانگی و مشترکین تجاری خرد خاموشی برق نداشته باشیم ولی در عوض در سه گروه از مشترکین محدودیت‌هایی را اعمال کردیم.

وی با اشاره به اینکه اولین گروهی که محدودیت برای آنها اعمال شد مشترکین کشاورزی هستند، گفت: در زمینه مشترکین کشاورزی، مقرر شد برق مصرفی کلیه چاه‌های کشاورزی در سطح استان پنج روز در هفته روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۶ عصر به صورت متمرکز قطع شود.

این مقام مسئول ادامه داد: به ازای این قطعی برق برای این گروه از مشترکین ۲۱ ساعت دیگر مصرف برق این گروه شامل بخشودگی کامل شود.

صبوری از انعقاد تفاهم‌نامه با کلیه مشترکین کشاورزی و صنعتی استان خبر داد و گفت: در این زمینه با کلیه مشترکین کشاورزی و صنعتی استان تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده و این گروه از مشترکین خودشان اعلام کردند که ما حاضریم ۴ ساعت برق قطع شود و۲۱ ساعت بعدی شامل بخشودگی کامل شود.

این مقام مسئول گروه دوم از مشترکین را مشترکین صنعتی که شامل شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی هستند معرفی کرد و بیان داشت: طبق تفاهم‌نامه که با سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان داشتیم، قرار شد یک روز در هفته در قالب طرح ۱۱۱۱ برق این گروه از مشترکین قطع شود و در ازای آن  به این شرکت‌ها اجازه دادیم در روز جمعه بتوانند کامل از ظرفیت مصرف برق استفاده کنند.

وی گفت: مشترکین صنعتی نیز تخفیف ۲۰ درصدی بخشودگی برق مصرفی را دارند و اینکه روز قطعی برق  را خودشان پیشنهاد می‌دهند و این همکاری کاملا اختیاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی گروه سومی که محدودیت مصرف برق شامل آنها می‌شود را مشترکین اداری و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبه دستگاه‌های اجرایی باید در ساعت اداری ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و بعد از ساعت اداری نیز باید حداقل مصرف برق این ادارات کاهش ۶۰ درصدی را داشته باشند.

وی در خصوص چگونگی اجرای این طرح نیز افزود: در زمینه اجرای این طرح شرکت برق با استقرار اکیپ‌های بازرسی و سرکشی روزانه از دستگاه‌های اجرایی تعداد ۸۷ دستگاه که صرفه جویی را رعایت نکردند اخطار دریافت کرده و ۳۴ دستگاه نیز که همکاری نداشته‌اند برق این دستگاه‌ها قطع شد و با تعهد مجددا وصل شد.

صبوری در پایان ضمن تشکر از همکاری خوب همشهریان و همچنین سه گروه مشترکین ذکر شده اعلام کردند: در مجموع به صورت روزانه یعنی ۵ روز در هفته از اول تیرماه تاکنون از ۳۳ مگاوات تا ۴۳ مگاوات ذخیره برق داشتیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول