اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

ساخت مدارس آینده توسط بنیاد برکت/جمع آوری هزار مدرسه کانکسی و سنگی تا مهر ۱۴۰۲

مدیرعامل بنیاد برکت از همکاری مشترک با آموزش و پرورش برای ساخت مدارس آینده با تکنولوژی های جدید خبر داد.

ساخت

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،محمد ترکمانه،مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در نشست خبری با اشاره به برگزاری نخستین رویداد ملی "مدارس آینده"،بیان داشت:بیشترین تعداد مدارس با مشارکت سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس بوده است و اکنون ۱۸۳۵ مدرسه ساخته شده که قریب به ۲۰ هزار کلاس درس با ظرفیت ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۲۷۰۰ مدرسه توسط بنیاد برکت و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس،گفت:مجموعه های تحقیقاتی در حوزه مدارس وجود دارد و با همکاری آموزش و پرورش بنا شده از همه ایده ها و فناوری ها برای ساخت این  مدارس استفاده کنیم.

ترکمانه افزود:سامانه مبتنی بر اینترنت اشیا،هوش مصنوعی و استفاده از اردوهای آموزشی،مدیریت سبز مدارس و...مد نظر است.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد:طرح های ارسالی به دبیرخانه مورد حمایت بنیاد برکت قرار می گیرند تا در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت:هر طرح نوآورانه در این رویداد قابل ارائه است.

مهراله رخشانی مهر،رئیس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۲ هزار مدرسه،گفت: همکاری خوبی با بنیاد برکت داریم و در سیل و زلزله اخیر نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به رویداد ملی مدارس آینده،افزود:این کار با همکاری بنیاد برکت اجرا می شود و مجموع طرح های پژوهشی را پیش می بریم .

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه و رویداد مدارس ایرانی در اسفند ،بیان داشت:در رویداد ملی مدارس آینده به موضوع آموزش به شیوه نوین و خلاقیتهای آموزشی و توجه به معماری مدارس مورد توجه است.

رخشانی مهر تصریح کرد:فراخوان آثار از اردیبهشت اعلام شد و در مهر برگزار می شود و تاکنون ۱۴۰ اثر رسیده که خروجی اثرهای ارائه شده برای اجرایی شدن در مناطق مختلف عملیاتی خواهد شد.

وی پیش بینی کرد:در خرداد ماه سال اجرایی شدن مدارس آینده عملیاتی شود.

رخشانی مهر در پاسخ به پرسش فارس در خصوص جمع آوری مدارس سنگی و کانکسی،گفت:با کمک بنیاد برکت تا مهر ۱۴۰۲ هزار مدرسه سنگی و کانکسی در کشور جمع آوری خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۱۲۰۰ مدرسه کانکسی در کشور،گفت:۱۷۰ مدرسه سنگی در کشور داریم ؛ضمن اینکه در چهار سال گذشته حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای جمع آورب بخاری نفتی و گازی هزینه شده است.

وی افزود:بخاری های نفتی و قدیمی در مدارس وجود ندارد و کمتر از ۲ هزار کلاس درس دارای بخاری های استاندارد قابل استفاده وجود دارد و مدارس به بخاری گازی و ....مجهز است.

معاون وزیر آموزش و پروش با اشاره به مدارس کپری،افزود:حدود ۳۰۰ کلاس درس کپری در کشور داریم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول