اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افزایش آمار فوتی‌های کرونا و بی‌تفاوتی مردم کردستان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در حالیکه آمار مبتلایان جدید به کرونا و تعداد فوتی‌های این بیماری در کردستان رو به افزایش است اما مردم دچار عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اثرات مخرب شیوع این ویروس شده‌اند.

افزایش آمار فوتی‌های کرونا و بی‌تفاوتی مردم کردستان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، براساس تازه‌ترین آمار دانشگاه علوم پزشکی، 171 بیمار حدید مبتلا به کرونا در طول 24 ساعت شناسایی شده و دو نفر دیگر از شهروندان کردستانی جان خود را از دست دادند.

بعد از پایان پیک ششم کرونا، تقریبا آمار بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا به صفر رسیده بود و همین موجب شد تا مردم نه تنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند بلکه نسبت به دریافت واکسن کرونا نیز بی‌تفاوت شدند.

این چنین روندی موجب شد دوباره ویروس کرونا در کردستان جان بگیرد و هر روزه تعدادی از مردم این استان را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کند ضمن اینکه در مدت اخیر روزانه یکی دو نفر به دلیل ابتلای به این بیماری فوت می‌کنند.

برای پیشگیری از چنین شرایطی، مردم کردستان باید با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت نسبت به تزریق واکسن متناسب با شرایط واکسیناسیون خود اهتمام ورزند چرا که سیستم بهداشتی استان کردستان در تمام شهرها آمادگی کامل برای تزریق واکسن برای مراجعه‌کنندگان را دارد.

در حال حاضر 151 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که 20 نفر از این بیماران در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بر اساس آخریت وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور، سقز و کامیاران در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول