اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مستندسازی صحیح تاریخ انقلاب مهمترین مأموریت مرکز اسناد است

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت مستندسازی تاریخ انقلاب، گفت: امانتداری، پرهیز از حب و بغض ها و مستند سازی صحیح تدوین تاریخ انقلاب از وظایف مهم مرکز اسناد و کتابخانه ملی است.

مستندسازی صحیح تاریخ انقلاب مهمترین مأموریت مرکز اسناد است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان با اشاره به نقش حائز اهمیت مرکز اسناد در حراست از تاریخ صحیح انقلاب، اظهار کرد:‌ انقلاب اسلامی ایران سرشار از وقایع و رویدادهای تاریخی است که باید بیش از پیش نگهداری و ترویج شود.

وی با اشاره به ضرورت مستندسازی تاریخ انقلاب، افزود:‌ امانتداری، پرهیز از حب و بغض‌ها و مستند سازی صحیح تدوین تاریخ انقلاب از وظایف مهم مرکز اسناد و کتابخانه ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد پاسداری از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت:‌ تمام دستگاه‌های اجرایی،‌ نظارتی و مدیریتی در قبال انقلاب و حفظ دستاوردهای آن مسئولند و باید با تمام توان این مهم را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.

 آیت الله ناصری امانتداری، مستندسازی و صحت سنجی و  پرهیز از هرگونه حب و بغض را به عنوان سه مولفه اصلی کار این سازمان در تاریخ نگاری عنوان و تصریح کرد: متاسفانه در طول تاریخ شاهد هستیم که انقلاب توسط بسیاری از جریانات سیاسی از جمله نهضت آزادی مصادره شده و حال آنکه به طور مثال شروع کننده جریان مشروطه علمایی هم چون  مرحوم بهبهانی و شیخ فضل الله نوری بوده اند و لذا در اینجاست که رعایت این اصول در تاریخ نگاری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی مکلف است تا اسناد و مدارک تاریخ انقلاب اسلامی را در راستای بازگو نمودن حقیقت انقلاب به نسل جوان جمع آوری نماید و در این راستا موضوعاتی از جمله بررسی شخصیت شهید صدوقی (ره)، شکل گیری انقلاب در یزد و طلبه های یزدی موثر در جریان انقلاب یزد می تواند از موضوعات تحقیقی باشد.

 سعید زارع مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نیز  تصریح کرد: از آنجا که متاسفانه یکی از خلاء های این سازمان در استان در بخش مستند سازی آثار ارزشمند  بیوت علماء و شخصیت های تاثیر گذار در استان است، لازم است تا عقبه سیاسی، اجتماعی و خانوادگی نماینده ولی فقیه و امام جمعه  یزد و به خصوص سوابق همراهی ایشان با حضرت امام(ره)در جریان شکل گیری انقلاب و ارتباط خانوادگی با شخصیت بزرگی چون شیخ غلامرضا فقیه خراسانی به عنوان بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ استان در این مرکز ثبت ملی شود.

زارع با بیان این‌که ثبت آرشیو صوتی و تصویری سخنرانی‌های حضرت آیت الله ناصری و انجام مصاحبه تاریخ شفاهی با این شخصیت بزرگ انقلابی با رویکرد انتشار کتابی در خصوص این شخصیت ارزشمند از اولویت‌های دیگر این مرکز در استان می‌باشد گفت: از آنجا که بخش تاریخ شفاهی این سازمان از حیث مستند سازی جنگ روایت ها و جهاد تبیین که همواره مورد تاکیدات مقام معظم رهبری«مدظله» بوده است از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/الف

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول