اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ثبت‌نام 51 هزار و 200 زائر حسینی برای همایش جهانی اربعین در یزد

مدیرکل حج و زیارت یزد با اشاره به اتمام زمان پیش ثبت نام برای زیارت اربعین حسینی، گفت:‌ 51 هزار و 200 نفر از شهروندان یزدی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق ثبت نام کردند.

ثبت‌نام 51 هزار و 200 زائر حسینی برای همایش جهانی اربعین در یزد

علی اصغر شریفی زارچی، مدیرکل حج و زیارت یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام زائران حسینی برای زیارت اربعین، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده پیش ثبت‌نام زائران برای اربعین امسال تا ۲۱ مردادماه تمدید شده بود و متقاضیان شرکت در این راهپیمایی معنوی می‌توانستند در سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir بر حسب شرایط خود در محدوده زمانی مورد نظر و نحوه اعزام به اربعین به صورت هوایی یا زمینی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به حذف ویزای عراق در اربعین امسال، افزود: با توجه به این‌که ثبت نام در سامانه به عنوان اخذ روادید تلقی می‌شود، قطعی کردن ثبت نام در سامانه حج و زیارت ضرروی است.

مدیرکل سازمان حج و زیارت یزد در ادامه تأکید کرد:‌ کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین شوند که دارای کارت واکسیناسیون معتبر بوده و حداقل ۲ دُز واکسن و در صورت گذشت ۶ ماه از دز دوم، دز یادآور را نیز تزریق کرده باشند.

شریفی تلاش برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائران ایرانی در کشور عراق را هدف سازمان حج و زیارت در ساماندهی زائراه اربعین دانست و بیان کرد: خدمان به زائران تنها در مرز چزابه ارائه می شود و این مسیر برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به اتمام زمان پیش ثبت‌نام در استان یزد خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده ۵۱ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان استان یزد برای حضور در راهپیمایی امسال اربعین حسینی ثبت نام کردند که در قالب ۲۶ هزار گروه به کشور عراق اعزام می شوند.

انتهای پیام/الف

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول