اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بحث استانداردسازی آسانسورها تبدیل به مطالبه عمومی شود

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: بحث استانداردسازی آسانسورها تبدیل مطالبه عمومی شود.

بحث استانداردسازی آسانسورها تبدیل به مطالبه عمومی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید سعید میرنظامی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: قانون در سال‌های گذشته تکالیف متعددی برای سازمان استاندارد مشخص کرده است؛ در دو دهه گذشته وظایف سازمان چندین برابر شده که یکی از برنامه هایی جدید که سازمان به آن ورود کرده بحث استاندارسازی خدمات است که مورد غفلت واقع شده بود.

وی افزود: مسوولان و بازرسان این اداره کل به صورت دائم و فصلی در حال پایش، بازرسی و رصد در راستای پیشگیری و جلوگیری از حوادث غیر مترقبه هستند. 

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به صورت شبانه روزی در خدمت همشهریان برای شنیدن مباحث مربوط به استانداردهای مکان‌های مختلف به ویژه مناطق عمومی و پر تردد در سطح استان مرکزی است.

میرنظامی بیان کرد: بر اساس قانون تقویت و توسعه استاندارد، نظارت جدی بر استانداردسازی خدمات یکی از مباحثی است که توسط این سازمان دنبال می شود و از ابتدای سال جاری کلید خورد، سامانه تلفنی ۱۵۱۷ یکی از مسیرهای اعلام شکایت است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از لحاظ کیفیت هوا با چالش‌هایی روبرو است ادامه داد: با توجه به شرایط استان در این خصوص پیشنهاداتی ارائه شده و اقداماتی نیز دنبال می شود، بر اساس قانون هوای پاک در ۳۰ کیلومتری اراک نباید هیچ واحد آلاینده راه‌اندازی شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس قانون، تجهیزات تفریحی شامل استانداردهای اجباری می‌شود، به همین منظور با نظارت‌های مستمر سعی شده تا حادثه‌ها کاهش یابد که استان مرکزی در این زمینه با پیشرو بوده و کمترین اتفاقات را در این خصوص داشته است.

میرنظامی ادامه داد: تجهیزات شهربازی لاله اراک تاییدیه های لازم را داشت اما در برخی موارد سهل انگاری صورت گرفته بود که با ورود اداره استاندارد نواقصی از جمله کمبود کپسول آتش‌نشانی ظرف ۴۸ ساعت رفع شد.

وی یادآور شد: وسایل بازی در پارک‌ها نیز باید استاندارسازی شود که این کار همکاری شهرداری‌ها را می‌طلبد؛ این وسایل که اکثرا از جنس فلز هستند باید جمع‌آوری شده و از جنس پلی اتلین نصب شود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اضافه کرد: کار بهسازی ۸۴۷ زمین بازی که تاکنون در استان شناسایی شده بر عهده شهرداری‌ها است، پلمب ۲۱۵ تجهیز بازی و صدور ۸۸ اخطاریه به بهره برداران و معرفی سه بهره بردار به مراجع قضای از اقداماتی است که انجام شده است.

میرنظامی اعتبار اداره کل در سال گذشته را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم در نهایت به ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گفته وی ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان دارای آسانسور هستند که باید استاندارد بودن آنها به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد که در این بخش با چالش‌هایی روبرو هستیم.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه مردم باید سطح آگاهی خود را در خصوص حقوق شهروندی بالا ببرند که استانداردسازی آسانسورها یکی از این موارد است گفت: باید بحث استانداردسازی آسانسورها تبدیل مطالبه عمومی شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول