اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اولین قرنیه مصنوعی هند با کمک چاپ سه بعدی ساخته شد

محققان هندی برای اولین بار در این کشور، موفق به ساخت قرنیه مصنوعی با کمک چاپ سه بعدی شدند که می‌تواند به درمان بیماری‌های چشمی کند. این محصول کاملا طبیعی است و در ساخت آن از اجزای حیوانات استفاده نشده است.

اولین قرنیه مصنوعی هند با کمک چاپ سه بعدی ساخته شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گجت نیوز، برای اولین بار در هند، محققان این کشور با موفقیت یک قرنیه مصنوعی را با کمک چاپ سه بعدی ساختند و آن را به چشم خرگوش پیوند زدند. محققان مؤسسه چشم پزشکی LV Prasad (LVPEI)، موسسه فناوری (IITH) و مرکز زیست شناسی سلولی و مولکولی (CCMB) برای ایجاد قرنیه چاپ سه بعدی از بافت قرنیه انسان استفاده کردند. این محصول کاملا طبیعی است، اجزای مصنوعی ندارد، عاری از بقایای حیوانات است و برای درمان بیماران بی خطر است.

دکتر سایان باسو و دکتر ویوک سینگ، محققین ارشد این پروژه می‌گویند که این اختراع می‌تواند یک نوآوری پیشگامانه در درمان بیماری‌هایی مانند زخم قرنیه (جایی که قرنیه مات می‌شود) یا قوز قرنیه (که در آن قرنیه به تدریج با گذشت زمان نازک می‌شود) باشد.

این محصول ساخت هند و اولین قرنیه انسان چاپ شده سه بعدی است که از نظر نوری و فیزیکی برای پیوند به چشم مناسب است. جوهر زیستی مورد استفاده برای ساخت این قرنیه می تواند کمک کند تا سوراخ قرنیه بسته شود و از عفونت آسیب‌های خطرناک جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول