اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کریدور میاندشت - توران در جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پایش می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از اولین روز گزارش تصادف یوز در جاده میامی سبزوار در کریدور میاندشت - توران، پایش مستمر این حوزه در دستور کار محیط بانان این استان قرار گرفت.

کریدور میاندشت - توران در جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی پایش می‌شود

رضا شکاریان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از اولین روز گزارش تصادف یوز در جاده میامی سبزوار در کریدور میاندشت - توران، پایش مستمر این حوزه در دستور کار محیط بانان این استان قرار گرفت.

وی گفت: پس از مشاهده ۵ یوزپلنگ آسیایی و پیش‌بینی اینکه احتمال می‌رود مسیر حرکت این یوزپلنگ‌ها از کریدور میاندشت- توران، به سمت پناهگاه حیات وحش میاندشت باشد، چالش‌ها و تهدیدات این مسیر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی افزود: پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی توران دو زیستگاه مهم یوزپلنگ آسیایی هستند که سالهاست یوزها در بین این دو منطقه در تردد می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست پیرو اقدامات و تلاش‌های کنونی و قبلی، درصدد شناسایی کامل تهدیدات و توانمندی‌های زیستگاهی کریدور میاندشت توران بوده است، ادامه داد: ما به دنبال تدوین برنامه مدونی جهت رفع چالش‌ها و تقویت زیستگاه فوق الذکر در کنار همه علاقمندان و فعالان این حوزه می باشیم.‌

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول