اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جلوی سد معبر در گنجنامه و سرگذر گرفته شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با انتقاد از وضعیت نابسامان مناطق گنج‌نامه و سرگذر، گفت: اجرای ساماندهی سد معابر باید مستمر بوده و شهرداری بر ادامه آن نظارت داشته باشد.

جلوی سد معبر در گنجنامه و سرگذر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی شورای شهر همدان، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا اظهار کرد: با توجه به اهمیت منطقه گردشگری گنج‌نامه و نیز محوطه سرگذر باید در راستای رفع مشکلات این مناطق به صورت جدی وارد شد.

وی با اشاره به فعالیت دستفروشان و بساط گستران در گنج‌نامه و سرگذر، گفت: زحمات شهرداری در رفع سد معبر قابل تقدیر است اما مدیریت شهری باید در این زمینه دقت بیشتری داشته و اقدامات صورت گرفته را ناتمام نگذارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه وجود دست‌فروشان ناهمگون در مسیر گردشگری گنج‌نامه و محوطه‌سرگذر، این مناطق را نازیبا کرده است افزود: معابر جزو اموال عمومی شهری بوده و تعرض به حریم شهری نقض حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به اینکه بلال فروشی، فروش شور و ترشیجات غیربهداشتی، عرضه بدلیجات و قلیان در مناطق گردشگری به صورت کاملاً نامتعارف و غیربهداشتی موجب نارضایتی مردم و گردشگران شده است، اضافه کرد: رفع سد معابر از مطالبات مردم است و در راستای حل این معضل باید مدیریت اقتضایی به کار گرفت و با اقتضای زمان امور را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: در راستای جذب گردشگر باید زمینه آرامش و آسایش آنها را ایجاد کرد و در منطقه گنج‌نامه بسترهای حضور گردشگران را باید فراهم کرد تا خاطرات خوبی از همدان در ذهن گردشگران به یادگار ،،،،،،.

نظری گفت: شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری همدان با همراهی و همکاری استانداری، دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت و مجمع امور صنفی، عملیات ساماندهی گنج‌نامه و جمع‌آوری قلیان فروش‌ها و رفع سد معبر سرگذر را به صورت مستمر ادامه دهند و طرح ناتمام به حال خود رها نشود.

به گفته وی بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات شهری به دلیل عدم آگاهی شهروندان به قوانین مدیریت شهری ست و شهرداری باید در آگاه سازی مردم تلاش کند.

نظری با بیان اینکه در راستای فرهنگسازی باید از ظرفیت‌های شهر به نحو احسن استفاده کرد، افزود: شهرداری از ظرفیت رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در زمینه فرهنگ عامه استفاده کند.

* مسگریان: ضرورت تشکیل مدیریت واحد برای ساماندهی گنج‌نامه

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز بر تشکیل مدیریت واحد برای ساماندهی منطقه گنج‌نامه همدان تاکید کرد و گفت لازم است ساماندهی به صورت مستمر ادامه داشته و مراقبت‌ها مداوم باشد.

محمود مسگریان اضافه کرد: نظارت مستمر باعث می‌شود که بساط‌گستران مطمئن باشند که شهرداری به صورت مستمر بر فعالیت و وضعیت بازار و گنج نامه نظارت دارد.

وی ایجاد فضای آرام و امن برای شهروندان را از مطالبات مردم دانست و افزود: منطقه سرگذر یکی از نقاط مهم شهر است که مورد استقبال بیشتر مردم بوده و باید مکانی امن برای شهروندان باشد این زمانی محقق می‌شود که شهرداری حضوری فعال و جدی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان به ساماندهی منطقه توریستی گردشگری گنج نامه اشاره کرد و گفت: دستفروشان و کسبه‌ این منطقه باید بدانند که مکانی که شهرداری در اختیار آنها قرار داده، موقت بوده و آنها مالک این نقاط نیستند.

وی به فروش قلیان و مصرف آن در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: اداره بهداشت طبق وظایف خود در زمینه اقدام کند.

* جلیلوند: یگان حفاظت امداد شهری به زودی فعال می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم از ادامه روند ساماندهی منطقه توریستی گنج‌نامه  خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری ساماندهی دستفروشان سطح شهر به ویژه در مناطق گردشگری و توریستی است.

 حامد جلیلوند با بیان اینکه منطقه گنج‌نامه از مهمترین محورهای ارزشمند گردشگری همدان است، افزود: با توجه به تاکیدات شورای شهر، شهردار همدان و نیز مطالبات مردم و گردشگران ساماندهی گنج‌نامه  در دستور کار ما قرار گرفته و در زمینه تقسیم وظایف انجام شده است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود ضمن مشارکت شهروندان و همراهی دیگر دستگاه‌های متولی در ساماندهی و زیباسازی محیط گنج‌نامه بتوانیم بصورت مستمر نظارت کامل را داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول