اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تمرکز جهاد دانشگاهی بر موضوعات جوانی جمعیت، اشتغال و صنعت

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جهاد روی فرهنگ، جوانی جمعیت، اشتغال، صنعت و تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع تمرکز کرده است.

تمرکز جهاد دانشگاهی بر موضوعات جوانی جمعیت، اشتغال و صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرشاد پیله‌چی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس قزوین با اشاره به تمرکز جدی جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ و با بیان اینکه رسانه می‌تواند در بسترسازی فرهنگی در تمام زمینه‌ها کمک کند، اظهار کرد: در حوزه اشتغال، با مشکل فرهنگ کار مواجه هستیم که اگر این مشکل حل شود بسیاری از مشکلات اشتغال مرتفع می‌شود.

وی افزود: رسانه بالی است که به عنوان یکی از ابزارها می‌تواند در حوزه فرهنگ به حل، تبیین و نهادینه کردن مسائل کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره به فعالیت جدی جهاد دانشگاهی در حوزه تخصصی جوانی جمعیت ادامه داد: پنجره جمعیتی شرایط مناسبی ندارد و با توجه به مراکز ناباروری که داریم باید در این زمینه کمک کنیم، از سویی در خصوص آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق که ناباروری یکی از علل اصلی است، برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

پیله‌چی با اشاره به ایجاد زیست بوم نوآوری نخبگانی در حوزه اشتغال اضافه کرد: این اکوسیستم برای این موضوع ایجاد شده که فضایی ایجاد شود که همه بتوانند از فضا استفاده کنند؛ برای قشر آسیب‌پذیر بتوانیم شغل ایجاد کنیم، فرد عادی از مهارت برخوردار شود و ظرفیتی برای نخبه ایجاد شود که از کشور خارج نشود.

وی قزوین را استانی صنعتی و دارای معضلاتی در این حوزه ذکر و خاطرنشان کرد: هدف از تمرکز در حوزه صنعت، ارتباط بین دانش و صنعت است که پاشنه آشیل چند ساله اخیر محسوب می‌شود که باید گفت جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای است.

این مسئول با بیان اینکه اگر قرار است تولید دانش بنیانِ مانا داشته باشیم باید نسبت به تکمیل چرخه نوآوری و فن‌آوری اقدام شود، اذعان کرد: در حوزه تجاری‌سازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دچار مشکل هستند که برای فروش محصولات به آنها کمک می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین افزود: جهاد دانشگاهی، جهاد انقلابی و تنها دستگاهی اجرایی  است که خودگران بوده و 50 هزار مخاطب در زمینه آموزش و درمان داریم و با اطلاع‌رسانی درصد هستیم مردم از خدمات جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول