اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالیت هزار سازمان مردم نهاد در استان خراسان رضوی

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی شمار سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی را حدود هزار مورد اعلام کرد و افزود: برای این سازمانهای مردم نهاد هفت کارکرد، ۲۷ حوزه فعالیت و ۲۴۲ کار ویژه تعیین شده است.

فعالیت هزار سازمان مردم نهاد در استان خراسان رضوی

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شیوا خوش نسب سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی در نشست هم اندیشی سازمانها و تشکلهای مردم نهاد که ظهر امروز در سالن شهید سردار سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت:  ۸۰ سازمان و تشکل مردم نهاد در روزهای اوج کرونا به روشهای گوناگون، پنج هزار میلیارد ریال به اقشار مختلف مردم خدمات رسانی کردند که این خدمات در قالب های مختلف به افرادی بود که به نحوی از بیماری کرونا آسیب دیده بودند.

وی شمار سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی را حدود هزار مورد اعلام کرد و افزود: برای این سازمانهای مردم نهاد هفت کارکرد، ۲۷ حوزه فعالیت و ۲۴۲ کار ویژه و هدف در زمینه های امور خیریه و نیکوکاری، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و زنان تعیین شده است.

 سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: طی یک سال گذشته با افزایش توجه به سازمان‌های مردمی در استان آمار پرونده های در دست اقدام برای صدور مجوز از ۷۰ پرونده به ده مورد رسیده و بدین لحاظ، خراسان رضوی، پیشتاز حمایت از راه اندازی سازمان های مردم نهاد در کشور بوده است.

خوش نسب افزود: فلسفه وجودی تشکلهای اجتماعی،  افزایش سرانه اجتماعی، حل مسائل اجتماعی،کنترل ناهنجاریهای اجتماعی و همبستگی اجتماعی، توانمندسازی اجتماعی، مشارکت حقوقی و ارتباط بین مردم و دولت است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول