اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نرخ بیکاری در بوشهر به 7.4 درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در فصل بهار امسال نرخ بیکاری در استان بوشهر به 7.4 درصد رسیده است.

نرخ بیکاری در بوشهر به 7.4 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری هدف گذاری ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر انجام شده است که با راهبری استاندار بوشهر و ظرفیت‌های خوب ایجاد شده و تسهیلات تخصیصی به استان که منابعی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است، شاهد تحقق اهداف منظور شده خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: بر اساس داده‌های آماری از سوی مرکز آمار ایران استان بوشهر دومین استان کشور دارای بیشترین نرخ اشتغال شد و نرخ رشد اشتغال استان از ۳۳.۹ درصد به ۳۵.۹ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری به بهار استان بوشهر ۷.۴ درصد اعلام شده است، و سهم اشتغال در بخش‌های اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در حوزه خدمات ۶۲.۹ درصد از شاغلین استان به خود اختصاص داده است که رتبه دوم کشوری داریم و در بخش صنعت ۲۵.۴ درصد و در بخش کشاورزی ۱۱.۷ درصد اشتغال به خود تخصیص داده است.

کشاورزی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهند بود و داده‌های ثبتی به گونه‌ای است که مستمر مورد نظارت، ارزیابی و پایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم در حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اقدام بسیار خوب و متفاوتی رقم خورد که تعهد هر دستگاه بر اساس به صورت ریز فعالیت در هر طرح و برنامه مشخص و قابل رصد است.

وی در پایان از تمامی کارآفرینان و افراد دارای طرح خواست به دستگاه‌های اجرایی مرتبط صادر کننده مجوز مراجعه و از تسهیلات و حمایت‌های منظور شده در قوانین بودجه بهره مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول