اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

استاندار یزد:‌ باورهای غلط در مورد سقط جنین احصاء و پاسخ داده شود

استاندار یزد با اشاره به ضرورت انجام پیمایش میدانی در خصوص میزان سقط جنین در استان را ضروری دانست و گفت:‌ باورهای غلط مردم در مورد سقط جنین باید متناسب با بوم یزد احصاء و پاسخ داده شود.

استاندار یزد:‌ باورهای غلط در مورد سقط جنین احصاء و پاسخ داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دبیرخانه شهید مدرس مجمع بسیجیان استان عصر امروز با حضور مسئولان ارشد و جمعی از اعضای هیئت اندیشه‌ورز اقشار بسیج و دو طرح «شهر نمونه گردشگری اسلامی ایرانی» و «پایگاه سلامت و خانواده» به میزبانی ستاد فرماندهی سپاه الغدیر برگزار شد.

مهران فاطمی،‌ استاندار یزد در خصوص طرح پایگاه سلامت خانواده مبنی بر راه‌اندازی مرکز مردمی نفس با هدف ترویج فرهنگ افزایش جمعیت و مقابله با سقط جنین، اظهار کرد:‌ در این طرح باید شاخص‌هایی ارائه و براساس بازه زمانی سنجش مشخص شود.

وی با بیان این‌که باورهای غلط در خصوص سقط جنین و پرهیز از افزایش جمعیت خانوار باید متناسب با بوم یزد احصاء و پاسخ داده شود، افزود:‌ استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع، اصحاب رسانه و افراد تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف ضروری است.

استاندار یزد در ادامه انجام پیمایش میدانی با استفاده از تست‌های باروری را از دیگر اقدامات حائز اهمیت در این خصوص دانست و گفت:‌ امروز مراکز بهداشتی از معتبرترین اماکن و مورد اعتماد مردم است لذا باید این فصت بیشتر دیده و مدلی تعیین شود تا دلایل و اقشار دبیشتر در معرض سقط جنین در استان مشخص شود.

فاطمی ایجاد صندوقی در این باره برای حمایت از افراد بی بضاعت یکی دیگر از راهکارهای لازم برای تقویت طرح افزایش جمعیت عنوان و خاطرنشان کرد:‌ افراد بی بضاعت ولی علاقمند به فرزندآوری حمایت جدی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح«شهر نمونه گردشگری اسلامی ایرانی»، تصریح کرد:‌ در این طرح نگاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید به خوبی تدوین و تبیین شود.

استاندار یزد در پایان استفاده از ظرفیت تشکل‌های گردشگری برای تحقق شهر نمونه گردشگری اسلامی ایرانی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: در صورت تمام عناصر مدیریتی،‌ اجرایی و نظارتی در این طرح مد نظر قرار گیرد آماده تأمین اعتبار برای تحقق این مهم هستیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول