اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دستگاه‌های اجرایی اقدامات پیشگیرانه در تجاوز به رودخانه‌ها داشته باشند

رئیس‌کل دادگستری مازندران از رفع تصرف هزار و ۸۱۸ متر مربع از بستر رودخانه نسارود شهرستان رامسر خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها توجه جدی داشته باشند.

دستگاه‌های اجرایی اقدامات پیشگیرانه در تجاوز به رودخانه‌ها داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین فقره دستور و حکم قضایی صادره در رابطه با بستر و حریم رودخانه‌ها در دادستانی و مراجع قضایی استان اجرا شده و دادگستری استان در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه نسبت به این موضوع مجدانه پیگیر است و با متصرفینی که بدون اخذ مجوز و برخلاف مقررات و با ساخت و ساز، فنس کشی، خاکریزی، کاشت درخت و... اقدام به دخل و تصرف و تجاوز به حریم و بستر رودخانه می‌نمایند برخورد می‌کند.

وی افزود: در راستای تایید حکم صادره از دادگاه تجدیدنظر استان مازندران، با پیگیری امور منابع آب شهرهای تنکابن و رامسر با پیگیری دادستان شهرستان رامسر و همکاری نیروی انتظامی کتالم نسبت به رفع تصرف از بستر رودخانه نسارود به میزان هزار و ۸۱۸ متر مربع اقدام شد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران تصریح کرد: متخلفان در بسیاری موارد با دیواره‌سازی موجب تغییر مسیر رودخانه و ایجاد خسارت در زمان سیلابی شدن رودخانه به زمین‌های اطراف می‌شوند.

اکبری خواستار تسریع در اجرای احکام باقیمانده و توجه جدی دستگاه‌های اجرایی به اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول