اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ستاد هفته دولت در خراسان جنوبی تشکیل شد/ آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای سفر دوم رئیس جمهور

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل ستاد هفته دولت در استان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان استان باید برای سفر دوم رئیس جمهور به استان آمادگی کامل داشته باشند.

ستاد هفته دولت در خراسان جنوبی تشکیل شد/ آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای سفر دوم رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  استاندار خراسان جنوبی امروز در شورای اداری استان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهمن اسلامی اظهار کرد: همه ما در دستگاه های اجرایی باید نهایت خدمت را به مجموعه ایثارگران و خانواده های شهدا داشته باشیم و شایسته نیست که ایثارگان و خانواده شهیدی در یک دستگاه اجرایی با مشکل رو به رو باشد.

جواد قناعت در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و شهدای دیپلماتیک در مزار شریف افغانستان، گفت: یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی روایت صحیح و صادقانه وقایع و بحث جهاد تبیین است که خبرنگاران در این راستا نقش آفرین هستند.

وی بیان کرد: در فضای کنونی که همه استکبار به دنبال ناامیدسازی و اغوای افکار عمومی هستند خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با توطئه های دشمن باید در ادبیات و اخبار خود سخن از واژه ناامیدی و یأس نزنند.

عدم پاسخگویی مدیران به خبرنگاران اصلا قابل قبول نیست

قناعت با تأکید بر اینکه عدم پاسخگویی مدیران به خبرنگاران اصلا قابل قبول نیست، تصریح کرد: دولت سیزدهم، دولت مردمی و پاسخگو است و از این منظر مدیران دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه استان باشد و روابط عمومی ها خود را فعال کنید تا ارتباط تنگاتنگی با خبرنگاران داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتشار یک بیانیه‌ و اهانت به افتخارات و سرداران نظام جمهوری اسلامی گفت: کسانی که سال‌های قبل مخالف بوده و عنوان داشتند نباید در سوریه و عراق حضور پیدا کنیم اکنون متوجه شده‌اند که باید حضور پیدا می‌کردیم.

وی افزود: این افراد به این نتیجه رسیده‌اند که تصمیم مقام معظم رهبری بسیار علمی و منطقی و برای امنیت پایدار منطقه بوده و این اقدام مهم برای حفظ منافع ملی ما انجام شده است.

قناعت با اشاره به شخصیت سردار شهید حاج حسین همدانی بیان کرد: این شهید بزرگوار در دو جبهه فتنه داعش در سوریه و فتنه ۸۸ موفقیت‌های بزرگی برای جبهه اسلام و نظام جمهوری اسلامی رقم زده است.

وی گفت: اکنون همه متوجه شده‌اند حضور مستشاری ایران در سوریه از نگاه معنوی، آرمانی و اعتقادی و هم از نگاه منافع ملی درست بوده است.

صفحه بزرگی از تاریخ سیاسی در حال ورق خوردن است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شاهد اتفاقات خوبی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستیم افزود: این نشان از صدور پیام انقلاب اسلامی به اقصی‌ نقاط جهان است و یعنی صفحه بزرگی از تاریخ سیاسی در حال ورق خوردن است.

قناعت ادامه داد: در چند سال اخیر اعتماد مردم به نظام و دولت کمرنگ شده بود اما با تشکیل و فعالیت دولت سیزدهم در بین مردم این اعتماد در حال بازگشت است و ریل‌گذاری جدید در حال انجام است و باید در بین مردم باشیم.

سالروز حضور رهبر انقلاب در فردوس، مبدا آغاز فعالیت های جهادی می شود

استاندار خراسان جنوبی خواستار فعال شدن کانون های بازنشستگی در سطح استان شد و بیان کرد: اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس به یاد سالروز حضور جهادی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه ۱۳۴۰ در فردوس برگزار خواهد شد که باید برنامه های جریان ساز و هدفمندی برنامه ریزی شود که کام مردم استان و شهرستان فردوس را شیرین کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر پرهیز از اسراف و ریخت و پاش در برگزاری اجلاسیه، تصریح کرد: اگر از ظرفیت های هم استفاده کنیم، اسراف و ریخت و پاش ها نیز کاهش خواهد یافت.

آمادگی دستگاه های اجرایی برای سفر دوم رییس جمهور به استان

قناعت در پایان به تشکیل ستاد هفته دولت در استان اشاره کرد و افزود: دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی آماده سفر دوم دولت و رئیس جمهور به استان باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مصوبات سفرهای استاندار به شهرستان ها و سفر رئیس جمهور به این استان پشتوانه دقیق کارشناسی دارد و از قبل چکش کاری شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان انجام شده یا در حال انجام است تصریح کرد: با همراهی معاونت درمان وزارت بهداشت و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، چند دستگاه تخصصی درمانی از جمله یک دستگاه OPG و رادیولوژی دیجیتال برای بیمارستان شهدای قاین اختصاص یافت.

قناعت گفت: همچنین یک دستگاه لیزر چشم و تجهیزات تخصصی قلبی برای بیمارستان رازی بیرجند و یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای بیمارستان شهید چمران فردوس اختصاص یافت و وزارتخانه با تامین دو دستگاه دیالیز برای بیمارستان نهبندان و دو دستگاه دیالیز برای بیمارستان بشرویه موافقت کرد.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول