اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قهرمانی اصفهان در مسابقات کشوری نین‌جوتسو

تیم‌های آقایان و بانوان استان اصفهان در رقابت‌های کشوری نین‌جوتسو موفق به کسب مقام های اول و دوم شدند.

قهرمانی اصفهان در مسابقات کشوری نین‌جوتسو

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سی و سومین دوره مسابقات نین‌جوتسو(نینجا) قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در دو بخش بانوان و آقایان در روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه به میزبانی اصفهان برگزار شد که ۱۱۰۰ ورزشکار بانو از ۲۳ استان و ۹۰۰ ورزشکار آقا از ۲۱ استان از رده‌های سنی خردسالان تا پیشکسوتان در این مسابقات که در ۱۰ استایل مختلف برگزار شد، شرکت کردند.

در پایان مسابقات بخش بانوان تیم استان البرز به مقام اول دست یافت و استان‌های اصفهان و زنجان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند، در بخش آقایان تیم اصفهان به مقام قهرمانی دست یافت، گلستان دوم شد و البرز در جایگاه سوم ایستاد.

اکبر فرجی، مسؤول و بنیان‌گذار رشته نین‌جوتسو (نینجا) در ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص تاریخچه این رشته اظهار داشت: نین‌جوتسو یک ورزش ژاپنی است که ۳۱ سال پیش توسط بنده وارد ایران شد.

وی افزود: تفاوت عمده این ورزش با سایر ورزش‌های رزمی در شکل و فلسفه آن است، این رشته دارای سازمانی جهانی است و مسابقات بین‌المللی آن به میزبانی کشورهای مختلف برگزار می‌شود اما ما به دلیل مشکلات مالی تا کنون توان اعزام تیم به مسابقات برون‌مرزی را نداشتیم.

فرجی با بیان این نکته که هنوز سرمربیان تیم ملی مشخص نشده‌اند، افزود: نفرات برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد و اولین اعزام به رقابت‌های آسیایی را در فصل زمستان خواهیم‌ داشت، برای میزبانی در مسابقات آسیایی هنرهای فردی نیز اعلام آمادگی کردیم که بستگی به نظر سازمان جهانی دارد.

به گزارش فارس، در حال حاضر ۳۵ هزار ورزشکار در سراسر کشور در رشته نین‌جوتسو فعالیت می‌کنند که استان اصفهان با حدود ۶ هزار ورزشکار و ۷۰ مربی، یکی از استان‌های پیشرو در این رشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول