اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم همکاری بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های تمدنی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید در معرفی ظرفیت‌های تمدنی و میراث‌فرهنگی استان، بخش خصوصی را روی کار بیاوریم.

لزوم همکاری بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های تمدنی سیستان و بلوچستان

حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بحث هویتی و تمدنی ایران اسلامی در این موزه کاملا آشکار است، و اینکه آثار تمدنی پنج یا هفت هزار ساله از پیشرفت در همه حوزه‌ها از جمله پزشکی، فنی مهندسی، سازه‌ها و حوزه شهری در این موزه وجود دارد به خود می‌بالیم و این یک دستمایه و پشتوانه‌ای است تا بتوانیم به اعتبار همین توسعه و تمدن غنی که داریم پیشرفت را در ایران اسلامی بیشتر ازدواج گذشته ایجاد کنیم.

استاندار سیستان وبلوچستان افزود: از جاهایی که می‌توانیم تمدن‌های بالای پنج هزار سال و هفت هزار سال که در منطقه شهرسوخته سیستان است را به نمایش بگذاریم همین جاست، اما به نظر می‌رسد که به اندازه آثار باستانی و میراث‌فرهنگی در نقاط دیگر کشور آن‌طور که لازم است معرفی نشده که بخشی متاثر از منابع مالی و بخشی دیگر متاثر از روی کار نبودن بخش خصوصی است.

این مسئول بیان کرد: باید با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های خلاقانه و حضور بخش خصوصی بتوانیم آثار تمدنی را اول به مردم استان و بعد به سایر هم‌وطنان مان معرفی کنیم تا مثل سایر شهرهای باستانی از جمله اصفهان، یزد، خوزستان و غیره بتوانیم این استان را به عنوان یک ظرفیت تمدنی و باستانی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: مادامی که نتوانیم سه حوزه گردشگری و صنایع‌دستی را با حوزه میراث‌فرهنگی و آثار تمدنی متصل کنیم و یک ارتباط منطقی و پیوند مستمری برقرار کنیم و یک اقتصاد پایدار را برای این حوزه‌ها تعریف نکنیم آثار باستانی و میراث‌فرهنگی ما نامکشوف می‌ماند که ناخودآگاه از بین می‌رود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه نمادسازی باعث ایجاد هویت می‌شود، تاکید کرد: باید از نمادهای باستانی خودمان در آثار صنایع‌دستی استفاده کنیم و برای اعتلای هویت سیستانی و بلوچستانی نمادسازی کنیم تا از این ظرفیت بزرگ یک اقتصاد پایدار و ثروتی برای مردم استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ما در این استان ایجاد اشتغال است، بیان کرد: دولت و حاکمیت برای معرفی تمدن و هویت ایران اسلامی، یک وظیفه و ماموریت اصلی دارد اما به دلیل اینکه اولویت‌های ما در استان اغلب برطرف‌کننده شاخص‌های محرومیت‌هاست باید از بخش خصوصی کمک بیشتری بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حضور و میدان‌داری بخش خصوصی همه حمایت‌ها را از مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام می‌دهیم همچنانکه امروز در حوزه صنایع‌دستی از تمام ظرفیت مولدسازی در استان استفاده کردیم و سوله‌های مختلفی را به بانوان اختصاص دادیم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول