اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بیمارستان ولیعصر(عج) انار مهرماه امسال تکمیل می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان از تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان انار در مهرماه خبر داد.

بیمارستان ولیعصر(عج) انار مهرماه امسال تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، وحید محمدی‌شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان امروز در جلسه شورای اداری شهرستان انار با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: بیمارستان ولیعصر(عج) شهر انار مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد و دلیل تعویق در تکمیل آن تغییرات دولت بود.

محمدی‌شاهرخی افزود: با توجه با ساخته شدن بیمارستان هنوز کمبودهای زیادی برای ارائه خدمات به مردم این منطقه داریم و از دولت می‌خواهیم این کمبودها را با کمک‌های خود بر طرف کند.

 وی با قدردانی از خدمات خیران در  تجهیز بیمارستان ولیعصر(عج) انار  تصریح کرد: امسال با توجه به خشکسالی و سیل اخیر؛  دیگر کشاورزان ما نتوانستند به  تجهیز و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بهداشت و درمان کمک کنند و مردم توقع دارند تا با کمک دولت  پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسند.

 محمدی‌شاهرخی ادامه داد: با کمک خیران این منطقه این بیمارستان بخش‌های  سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو  و نیز رادیوگرافی توسط خیران احداث شده و از  ۵۵ درصد پیشرفت  فیزیکی برخوردار است، اما نیمه‌تمام مانده است.

همچنین حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه انار امام جمعه شهرستان انار مشکل اساسی این شهرستان را مسئله آب دانست و اظهار داشت: شهرستان انار پیشانی استان کرمان بوده و در مسیر جاده‌های ترانزیتی مهم کشور و موقعیت مهم و حساسی قرار دارد.

وی عنوان کرد: مردم این شهرستان بیش از 120 شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند و تنها روحانی شهید مدافع حرم استان از این شهرستان تقدیم شده است.

منتظری با بیان اینکه در ۲۸ هزار هکتار از اراضی منطقه پسته‌کاری انجام شده است، افزود: این در حالی است که ۱۰ هزار هکتار از این رقم به علت بی‌آبی، سرمازدگی، گرمازدگی و ..از بین رفته است.

منتظری تأکید کرد: انتظار داریم با هماهنگی وزارت نیرو مسئله انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این شهرستان با توجه به عبور خطوط لوله انتقال آب خلیج‌فارس از این شهرستان، مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه انار با بیان اینکه اشتغال مردم این شهرستان از خواسته‌های بحق است که عدالت در گزینش به‌ویژه در زمینه معادن انجام نمی‌شود، افزود: این شهرستان می‌تواند دارای منطقه ویژه اقتصادی باشد و باید از تک‌محصولی بیرون بیاید و منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند این شهرستان را نجات دهد.

ضرورت توجه ویژه دولت به شهرستان انار

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس هم به موضوع سرمازدگی پرداخت و افزود: ۲۰۰ هزار نفر در این دو شهرستان در بخش کشاورزی امرار معاش می‌کنند و اگر سرمایه در گردش در اختیار این کشاورزان قرار داده نشود ۲۰۰ هزار نفر بیکار خواهند شد.

وی افزود: در حالی که وام سرمازدگی به کشاورزان داده نشد، سیل‌زدگی نیز به آن اضافه شد.

جلالی تصریح کرد:  انار پیشانی استان کرمان و سه استان را به یکدیگر متصل می‌کند و نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول