اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

قدیمی‌ترین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران در ایستگاه 35

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: تور دوچرخه‌سواری آذربایجان قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری ایران بوده و قدمتی ۳۷ ساله دارد که خوشبختانه توانستیم با اقدامات لازم، شرایط را برای برگزاری سی و پنجمین دوره آن در سال‌جاری مهیا کنیم.

قدیمی‌ترین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران در ایستگاه 35

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب ستوده‌نژاد صبح امروز در نخستین جلسه هماهنگی و سیاست‌گذاری سی و پنجمین دوره‌ تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان اظهار کرد: از ۲۴ نفر ورزشکار حاضر در بازی‌های المپیک ادوار مختلف، ۹ نفر از شرکت‌کنندگان از رشته دوچرخه سواری می‌باشد و این افتخارآفرینی‌ها در رقابت‌های بین‌المللی متأثر از تور دوچرخه‌سواری آذربایجان است.
 
وی گفت: تور دوچرخه‌سواری آذربایجان قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری ایران بوده و  قدمتی ۳۷ ساله دارد که خوشبختانه توانستیم با اقدامات لازم، شرایط را برای برگزاری سی و پنجمین دوره آن در سال‌جاری مهیا کنیم.
 
ستوده‌نژاد  افزود: از ۱۳ تیم خارجی و سه تیم داخلی برای شرکت در این تور دعوت کرده‌ایم که تاکنون تیم‌هایی از کشورهای اندونزی، لیتوانی، قزاقستان، مالزی و آفریقای جنوبی و تیم‌های داخلی آذربایجان‌شرقی، دانشگاه آزاد اسلامی و مشهد آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.
 
ستوده‌نژاد ادامه داد: براساس اعلام فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران مبنی بر زمان دقیق برگزاری تور در تقویم اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، تور از هفتم تا یازدهم مهر ماه سال‌جاری در پنج مرحله و در سه استان شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

رسول هاشم‌کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز در این جلسه تصریح کرد: تورهای دوچرخه سواری در سه رده آماتور، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای برگزار می‌شود که تور دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان از نوع نیمه حرفه‌ای است.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز با اشاره به کارکردهای این رویداد ورزشی در استان یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از حیث اجتماعی کارکرد مهمی ایفا بکنیم و نگاهمان به این کارکرد اجتماعی فعال باشد.

همچنین در این جلسه معاونین ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان های آذربایجان‌غربی و اردبیل، فرمانداران شهرهای مسیر تور دوچرخه‌سواری و نمایندگان دستگاه‌های متولی نقطه نظرات خود را در راستای برگزاری هرچه بهتر تور به حاضرین در جلسه ارائه دادند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول