اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش 280 هکتاری «مهرگان» برای آبرسانی از سد طالقان مشکل ایجاد می کند

مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین رفع موانع برای طرح آبرسانی از سد طالقان به مهرگان با توجه به اضافه شدن 280 هکتار به این شهر را ضروری بیان کرد.

افزایش 280 هکتاری «مهرگان» برای آبرسانی از سد طالقان مشکل ایجاد می کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، داراب بیرنوندی در حاشیه تور رسانه ای بازدید خبرنگاران استان قزوین و شهرستان آبیک از بخشهای مختلف پروژه آبرسانی از سد طالقان به آبیک  اظهار کرد: آب شرب شهر آبیک با توجه به سختی و ناگوارایی آب، استاندارد و در حد مجاز بوده است اما با ذائقه مردم همخوانی نداشت و اعتراضات زیادی وجود داشت. 

وی افزود: در گذشته در استان موضوع آب شیرین کن برای آب آبیک مطرح شده بود که مخالفت کردم چرا که قطع به یقین پروژه خط انتقال آب آبیک گم می شد و اجرایی نمی شد که با توضیحات لازم،  مسئولان امر توجیه شدند. 

وی افزود: در دو سال اخیر، پروژه خط انتقال آب آبیک سرعت بیشتری گرفت و به عنوان گفتمان استان تبدیل شد و هر طور که بود باید مشکل آب شرب این شهر حل می شد. 

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین ظرفیت تصفیه خانه موقت آب آبیک را 200 لیتر بر ثانیه ذکر و خاطر نشان کرد: ظرفیت این تصفیه خانه قابل افزایش بوده و دو پکیج آماده برای زیاران در دستور کار داریم و طبق سطح بندی،  آب سد طالقان در سطح عالی است. 

بیرنوندی اضافه کرد: به رغم بدقولی ها و کمبود اعتبارات و مشکلات بر سر راه پروژه خط انتقال آب آبیک، مطالبه مردم آبیک مبنی بر داشتن آب شرب گوارا از سد طالقان، مطالبه به حقی بود و اجازه ندادند بهانه ای برای بروز مشکلات اجتماعی شود. 

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم مهرگان در زمینی به مساحت 280 هکتار در حال افزایش است و 30 هزار خانوار ساکن خواهند شد و می طلبد برای ادامه طرح آبرسانی به این شهر مساعدت لازم صورت گیرد تا مشکلات بر سر راه برای آبرسانی رفع شود. 

این مسئول بیان کرد: آبرسانی به عظیمیه هم از طرح آبرسانی در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری است؛ با مصوبه از سفر رئیس جمهور مبنی بر فروش زمین، پیگیر فروش زمین های مد نظر هستیم و اعتبار خوبی از محل فروش زمینها حاصل و برای پروژه ها هزینه می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول