اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فقدان مجتمع فرهنگی ارشاد در شهریار/ پرداخت وام‌ اشتغال فرهنگ و هنر به زودی عملیاتی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به فقدان استقرار مجتمع فرهنگی اداره ارشاد در شهرستان شهریار و لزوم بهینه‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی، گفت: وام‌های اشتغال حوزه فرهنگ و هنر با پیگیری‌های صورت گرفته و ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه به زودی عملیاتی می‌شود.

فقدان مجتمع فرهنگی ارشاد در شهریار/ پرداخت وام‌ اشتغال فرهنگ و هنر به زودی عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شهریار عصر امروز با حضور مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهریار در محل این اداره برگزار شد.

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری آل‌الله اظهار‌کرد: همزمانی روز عاشورا با روز خبرنگار در امسال قابل تامل است تا ببینیم به چه میزان نسبت به وظیفه و بار بر دوشمان پایبند هستیم و به همین جهت بخشی از فعالیت‌های اصحاب رسانه با اقدامات حضرت زینب(س) قرابت دارد.

وی با اشاره به چالش‌های بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر افزود: به معنی واقعی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را خبرنگاران امروز انجام می‌دهند و با حس مسوولیت اجتماعی بی‌تفاوت از اتفاقات و مسائل عبور نمی‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان‌کرد: امروز بایستی در کنار دیدن و تذکر ایرادها، بایستی معروف‌ها و فرهنگ‌سازی‌ها را اشاعه داد و امروز مردم دوست دارند در کنار خبرهای ناگوار، خبرهای خوب را نیز بشنوند و بایستی ذائقه امروز خبرخوانی شهروندان بررسی و آسیب‌شناسی شود.

خراسانی‌زاده محل تربیت نسل آینده را رسانه دانست و گفت: نامه طرح مسائل و موضوعات اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان شهریار به زودی با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: سال جاری برای ورود وام‌های اشتغال حوزه فرهنگ و هنر پیگیری و اقدام شد که این بستر فراهم شده و با ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه این موضوع عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به تسهیل فرآیند عضویت در صندوق اعتباری هنر برای اهالی رسانه، خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده تا جایگاه مرجعیت فرهنگ و هنر که در قانون متعلق به اداره ارشاد است، در عمل نیز اجرایی شود و یکی از نقاطی که اصحاب رسانه می‌توانند همیار باشند اینجاست.

خراسانی‌زاده با اشاره به لزوم تایید محتوا تبلیغات حوزه شهری توسط مجموعه ارشاد مطابق قوانین، گفت: تمامی دستگاه‌ها می‌توانند با محوریت، راهبردگذاری، استانداردسازی، نظارت و راهبری مجموعه ارشاد در حوزه فرهنگ فعالیت کنند.

وی ادامه داد: شهریار امروز برای ارشاد حتی یک مجتمع فرهنگی ندارد و این یکی از چالش‌های جدی بوده و امکان ساخت مجموعه جدید نیز فعلا به دلیل وجود پروژه‌های نیمه‌تمام بسیار فراهم است و راهکار فعلی کمک‌گیری از مجموعه‌های دیگر است و زیرساخت‌های فرهنگی برای ترویج آموزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در فضاهای عام‌تر مانند مدارس، فرهنگسراها، نگارخانه‌ها، مساجد، حسینه‌ها و ... مستقر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصریح‌کرد: مسئله پاسداشت زبان فارسی یکی از مسائل مهمی است که در تمامی حوزه‌های مختلف جامعه بایستی رعایت شود و بایستی تهران به عنوان ابرشهر الگوی جهان اسلام و مناطق فارسی‌زبان مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول