اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

فیلیپین با فشار آمریکا قرارداد خرید بالگردهای روسی را لغو کرد

دولت فیلیپین تحت فشار آمریکا، سفارش خرید چند بالگرد نظامی ساخت روسیه را لغو کرده و قرار است آمریکا بالگردهای جایگزین را ارسال کند.

فیلیپین با فشار آمریکا  قرارداد خرید بالگردهای روسی را لغو کرد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت  فیلیپین تحت فشار آمریکا، سفارش خرید ۱۶ بالگرد نظامی ساخت روسیه را لغو کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» فیلیپین متحد دیرینه آمریکا در نوامبر موافقت کرد که ۲۲۸ میلیون دلار برای بالگردهای «میل-۱۷» بپردازد، زیرا به دنبال نوسازی سخت افزار نظامی خود است.

اما ایالات متحده و متحدانش تحریم‌های گسترده ای را علیه مسکو در پی حمله این کشور به اوکراین در فوریه اعمال کردند.هدف آنها قطع ارتباط روسیه از نظام  مالی جهانی و محدود کردن منابع مالی در دسترس مسکو برای تامین هزینه جنگ است.

«آرسنیو آندولونگ» سخنگوی وزارت دفاع فیلیپین گفت که مانیل در حال «رسمی کردن فسخ»  این قرارداد است. آندولونگ بدون اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه مسکو گفت: «تغییر در اولویت‌ها که به دلیل تحولات سیاسی جهانی ضروری است، منجر به لغو این پروژه توسط دولت قبلی شد».

دلفین لورنزانا از مقام‌های فیلیپین  که در زمان «دوترته» رئیس جمهور سابق  به عنوان وزیر دفاع خدمت می‌کرد، در ماه مارس گفت که فیلیپین پیش از شروع جنگ در اوکراین وجهی را برای این بالگردها پرداخت کرده بود و این قرارداد در مسیر درست قرار داشت.اما هفته گذشته لورنزانا، که اکنون ریاست یک نهاد دولتی دیگر را بر عهده دارد، به رسانه‌های محلی گفت که خود دوترته تصمیم گرفت در روزهای رو به پایان دولتش به دلیل تهدید تحریم‌ها، این قرارداد را لغو کند.

لورنزانا به خبرنگاران گفت: «نمی‌دانم هنوز می‌توانیم پول را پس بگیریم یا نه.» مقامات سفارت روسیه در مانیل روز چهارشنبه برای اظهار نظر در این رابطه در دسترس نبودند.

«خوزه روموالدز» سفیر فیلیپین در واشنگتن به تازگی گفت که تصمیم برای لغو این تصمیم به دلیل جنگ اوکراین است. او افزود که ایالات متحده بالگردهای جایگزین را برای رفع نیازهای م» ارائه می‌کرد.

مانیل یک برنامه نوسازی نظامی را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. تا همین اواخر، تجهیزات آن شامل بالگردهای دوران جنگ ویتنام و کشتی‌های جنگی جنگ جهانی دوم مورد استفاده ایالات متحده بود.

پس از اینکه «فردیناند مارکوس جونیور» رئیس جمهور جدید قدرت را به دست گرفت، دولت جدید  این توافق را بررسی کرد و به همان تصمیم دوترته رسید.

فردینالد مارکوس، دیکتاتور اسبق فیلیپین از ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۶ زمام قدرت را برعهده داشت اما با اعتراضات شدید صورت گرفته در این کشور، حکومت وی در این سال ساقط و وی مجبور به ترک کشور شد. دیکتاتور پیشین فیلیپین در سال ۱۹۸۹ در تبعیدگاهش در ایالت «هاوایی» در آمریکا جان داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول