اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پرداخت ۳۲۳ میلیارد ریالی تسهیلات اشتغالزایی روستایی در گچساران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:از سال ۹۷ تا کنون ۳۸۸ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد واحدهای تولیدی اشتغالزا در مناطق روستایی گچساران اختصاص یافته که ۳۲۳ میلیارد ریال آن تاکنون پرداخت شده است.

پرداخت ۳۲۳ میلیارد ریالی تسهیلات اشتغالزایی روستایی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران روانبخش دیهیم خوب در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی اشتغال و جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان به عنوان یک مطالبه و ضرورت مهم باید در اولویت دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

وی بیان کرد:حرکت در مسیر دانش و فناوری ساختارهای اقتصادی را در مسیر رشد قرار می‌دهد.

فرماندار گچساران تصریح کرد:رفع موانع و مشکلات جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم است.

حمید رضا واعظی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست کارگروه گفت: از سال ۹۷ تا کنون افزون بر ۳۸۸ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد واحدهای تولیدی اشتغالزا در مناطق روستایی گچساران(در قالب توسعه اشتغال روستایی و عشایری) اختصاص یافته که ۸۳ درصد آن معادل 323 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شد. 

وی بیان کرد: در سالجاری ۲ هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغالزایی در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد از محل وصولی اقساط و موجودی بانک ها در نظر گرفته شده است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمداظهار داشت: در همین ارتباط و با استفاده از اعتبارات و تسهیلات موجود، اجرای طرح ها و برنامه های(برنامه های ملی و استانی) مرتبط با ایجاد اشتغال روستایی در سطح استان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

واعظی ادامه داد: یکی از برنامه های محوری دولت برای ایجاد اشتغال روستایی، اجرای طرح توسعه اشتغال در این مناطق با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد واحدهای کسب و کار است.

وی با  اشاره به اینکه برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال واحدهای تولیدی در سه بخش «کشاورزی، خدمات و صنعت» تسهیلات اشتعال زایی پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات در حوزه اشتغال و توسعه مناطق روستایی در قالب مشاغل خانگی و از محل های تبصره ماده ۱۸ قانون بودجه و تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی پرداخت می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیکاری یکی از  معضل اساسی در این استان است که باید با انسجام و وفاق تمامی مسئولان متولی در راستای رفع آن گام برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول